Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

VK: purple food nieuwe trend, superfoods blijven aan

Elk jaar zijn er in het Verenigd Koninkrijk een aantal trends waar te nemen in de Food & Drink industrie. In 2016 waren dat bijvoorbeeld de groei van de food-to-go sector, de toenemende interesse in free-from producten en Instagrammable food. Maar wat worden de trends in het nieuwe jaar? De vele lijstjes die eind 2016 en begin 2017 langs kwamen in de vakbladen en het internet voorspelden dat de volgende trends in ieder geval een goede kans maken.

Super Food
Superfoods zijn al een aantal jaren een belangrijke trend. Uit een onderzoek van Mintel blijkt dan ook dat er in de periode van 2011 tot 2015 een 202% toename was van nieuwe producten die werden beschreven als 'superfood', 'superfruit' of 'supergrain'. Volgens de voorspellingen komt daar in 2017 de categorie 'superspice' bij. Met name kurkuma (turmeric), waaraan een anti-inflammatoire werking wordt toegedicht, wordt veel genoemd. Ook watermeloen water, waarin veel natuurlijke mineralen zitten, staat (als opvolger van kokoswater) hoog in de lijstjes.

Purple Food
Als we de experts van Wholefoods mogen geloven kunnen we in 2017 een explosie van paarse producten verwachten. Producten als paarse broccoli, paarse aardappels, paarse bloemkool, paarse kool, paarse asperges en paarse wortels zullen in de schappen te vinden zijn. De paarse kleur staat niet alleen leuk, maar duidt ook op de aanwezigheid van veel voedingsstoffen en antioxidanten in de producten.

Functional Food
Functional food is ook een aanhoudende trend. Echter, de focus ligt in 2017 op gezond ouder worden. De toevoeging van probiotica, voedingssupplementen en vitamines aan allerlei producten kan helpen in het voorkomen en behandelen van gezondheidsproblemen bij ouderen.

Traditional/Craft
Een van de trends in 2017 wordt mogelijk dat consumenten juist traditionele bereidingsmethoden gaan herontdekken. Authenticiteit en duurzaamheid zijn hierbij de sleutelwoorden. Volgens Mintel zoeken consumenten in 2017 naar gemoderniseerde versies van oude/traditionele producten en smaken.

Bron: Agroberichten Buitenland
Publicatiedatum: