"We zien duidelijk dat consumenten steeds vaker kiezen voor gesneden AGF. We hebben een hoge loyaliteitsfactor en zodra klanten onze producten proberen, blijven ze ons merk trouw. Wat ooit begon als product voor consumenten in de grote steden, heeft zich ontwikkeld tot een alledaags product dat door iedereen gekocht wordt," vervolgt Fredrik.
Er bestaan nog altijd grote verschillen tussen de Zweedse en Finse markt. In Zweden zijn jonge bladgroenten momenteel de trend in alle mogelijke combinaties met rucola, babyspinazie, veldsla, snijbiet en andere 'light' melanges. De vraag naar biologische producten neemt ook gestaag toe. Finland is een wat traditionelere markt en heeft een voorkeur voor melanges op basis van ijsberg- en romainesla."
In de zomermaanden koopt Dole Fresh Cuts zijn sla lokaal in of importeert het uit Denemarken en Noord-Duitsland. In de winterperiode wordt de meeste kropsla uit Spanje geïmporteerd en is de bladsla uit Italië afkomstig.
Nieuwe en originele boerenkoolmelanges zijn op het moment ook erg populair. Als antwoord hierop heet het bedrijf twee nieuwe producten aan zijn Crunchy Greens assortiment toegevoegd. De Chevre Balsamico bestaat uit kool, wortel, spruiten, romaine, boerenkool en prei met een dressing van balsamico-azijn, geitenkaas en zonnebloempitten. De Wild Garlic melange bestaat uit kool, wortel, spruiten, romaine, boerenkool, prei en een dressing van wilde knoflook en zonnebloempitten.
"We zijn ons bewust van de biotrend van de afgelopen jaren en zoeken voortdurend naar nieuwe biologische grondstoffen om ons aanbod binnen dit segment mee uit te breiden," vertelt Fredrik tot slot.
Voor meer informatie:
Fredrik Pettersson
Dole Fresh Cuts
Tel: +46 42 249600
Email: fredrik.pettersson@saba.se
www.dole.se