Carmela Suriano, directrice van Compagnia delle Primizie, vertelt dat het bedrijf in de wintermaanden frambozen op de markt wil brengen. De aanvoer is in deze periode zeer beperkt en bestaat uit importframbozen uit Zuid-Amerika, Spanje en Marokko. Ons lokaal geteelde product wordt dan ook enorm gewaardeerd op de markt."
"Het ongebruikelijke koufront vertraagt de productie en is nadelig voor de bloei. Het is ons gelukt de schade beperkt te houden dankzij kassen en we hopen dat de planten het binnen een paar weken weer beter gaan doen."
Basilicata richt zich op het jaar na jaar vergroten van de productie. De teelt vindt plaats in plastic tunnels en is milieuvriendelijk dankzij de toepassing van speciale technieken.
Naast het uitbreiden van het frambozenareaal heeft Campagnia delle Primizie ook het nieuwe merk Happy Berry gelanceerd.
"Het fruit alleen is niet genoeg. We moeten zorgen dat het ook aantrekkelijk is. Door het Happy Berry merk willen we wat extra's toevoegen aan ons product waardoor het gemakkelijk herkenbaar wordt voor de consument. Dit merk straalt vreugde, versheid en geluk uit, waarden die van toepassing zijn op de consument van nu en die hun oorsprong vinden bij de Oude Grieken die de eersten waren die het land in deze regio bewerkten."
"We hebben extra aandacht besteed aan de verpakkingen en etiketten omdat we weten hoe belangrijk dit is. Met onze producten richten wij ons op de gezondheidsbewuste consument die graag fruit van eigen bodem koopt. Dit alles moet tot uitdrukking komen in de verpakking. Bovendien bevatten onze verpakkingen informatie om de consument te helpen de juiste keuzes te maken.
Compagnia delle Primizie
Tel.: (+39) 0835 902017