Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Happy Berry levert Italiaanse frambozen gedurende de wintermaanden

Frambozen uit Basilicata zijn goed ontvangen door de Italiaanse consument. Sinds november 2016 werden er al zo'n 5 ton Campagnia Primizie Happy Berry frambozen vermarkt in Italië.



Carmela Suriano, directrice van Compagnia delle Primizie, vertelt dat het bedrijf in de wintermaanden frambozen op de markt wil brengen. De aanvoer is in deze periode zeer beperkt en bestaat uit importframbozen uit Zuid-Amerika, Spanje en Marokko. Ons lokaal geteelde product wordt dan ook enorm gewaardeerd op de markt."

In Basilicata worden nog steeds frambozen geoogst, zij het in bescheiden volumes, vanwege de recente kou. 




"Het ongebruikelijke koufront vertraagt de productie en is nadelig voor de bloei. Het is ons gelukt de schade beperkt te houden dankzij kassen en we hopen dat de planten het binnen een paar weken weer beter gaan doen."

Frambozen hebben licht nodig en Basilicata beschikt over ideale groeiomstandigheden vanwege zijn Mediterrane klimaat. De regio leent zich zodoende uitstekend voor de teelt van alle soorten zachtfruit.



Basilicata richt zich op het jaar na jaar vergroten van de productie. De teelt vindt plaats in plastic tunnels en is milieuvriendelijk dankzij de toepassing van speciale technieken. 

"We selecteren rassen die sterk en gezond zijn, over goede smaakeigenschappen beschikken en uitstekend te bewaren zijn. Onze frambozen bereiken de consument binnen 12 tot 24 uur na de oogst, iets wat onze concurrenten ons niet nadoen aangezien de meeste frambozen geïmporteerd worden en tegen hoge tarieven per luchtvracht vervoerd worden. Wij bieden een prima alternatief dat kan rekenen een groeiende vraag."





Naast het uitbreiden van het frambozenareaal heeft Campagnia delle Primizie ook het nieuwe merk Happy Berry gelanceerd. 

"Het fruit alleen is niet genoeg. We moeten zorgen dat het ook aantrekkelijk is. Door het Happy Berry merk willen we wat extra's toevoegen aan ons product waardoor het gemakkelijk herkenbaar wordt voor de consument. Dit merk straalt vreugde, versheid en geluk uit, waarden die van toepassing zijn op de consument van nu en die hun oorsprong vinden bij de Oude Grieken die de eersten waren die het land in deze regio bewerkten."



"We hebben extra aandacht besteed aan de verpakkingen en etiketten omdat we weten hoe belangrijk dit is. Met onze producten richten wij ons op de gezondheidsbewuste consument die graag fruit van eigen bodem koopt. Dit alles moet tot uitdrukking komen in de verpakking. Bovendien bevatten onze verpakkingen informatie om de consument te helpen de juiste keuzes te maken.

Voor meer informatie:
Compagnia delle Primizie
Tel.: (+39) 0835 902017
Publicatiedatum: