Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Aldi wil Italië veroveren
De Duitse discountketen Aldi heeft een vastgoedbedrijf in Italië opgezet. Het bedrijf is gevestigd in Bolzano.
Het doel van het vastgoedbedrijf is om de panden van de toekomstige Aldi-vestigingen te beheren. De eerste Italiaanse Aldi-vestiging wordt naar verwachting geopend in Trento. Aldi investeert €200 miljoen in zowel de nieuwe vestigingen als in een distributiecentrum in Verona.
De keten is van plan om winkels te openen in gemeenten met minstens 30.000 inwoners. Er zijn in Italië 146 gemeentes met meer dan 50.000 inwoners en 416 gemeentes met tussen de 20.000 en 59.999 inwoners. Dit betekent dat er in theorie zo'n 520 geschikte locaties voor handen zijn. Als Aldi in minstens de helft van deze locaties een geschikt pand kan vinden, zou de keten mogelijk tussen de 220 vestigingen kunnen openen.
Aldi is met 4.700 vestigingen verspreid over Europa, Australië en de VS en een omzet van €67 miljard een van de grootste retailers ter wereld. Ondanks dat zal Aldi het niet makkelijk krijgen in de Italiaanse supermarktsector. Er is concurrentie van andere discountketens als Eurospin en Lidl. Ook werd heel 2016 gekenmerkt door een negatieve consumptie-index.