Omzet Zwitserse Coop stijgt met 5,1 procent
Retailsector
De netto-opbrengst in de retail kwam uit op 17,2 miljard Zwitserse frank (16,02 miljard euro). De klantfrequentie bij de Coop-supermarkten steeg met 2,6 % en men bereikte hier een netto-opbrengst van 10,3 miljard Zwitserse frank (9,59 miljard euro). Daarmee werd het niveau van vorig jaar ondanks een moeilijke marktomgeving geƫvenaard.
Groothandel/ productie
In het werkveld groothandel/ productie steeg de netto-opbrengst met 15,2% naar 12,2 miljard Zwitserse frank (11,36 miljard euro). De Transgourmet Group behaalde met de Cash&Carry-markten en de bezorgingsgroothandel een netto-opbrengst van 8,5 miljard Zwitserse frank (7,92 miljard euro). Transgourmet groeide daarmee 14,4%.
Online
De onlinehandel van de Coop Group is ook op groeikoers. De netto-opbrengst bedroeg hier 1,4 miljard Zwitserse frank (1,30 miljard euro), wat overeenkomt met een groei van 14,3%. In de retail steeg de netto-opbrengst in de online handel met 11,3% naar 572 miljoen Zwitserse frank (532,74 miljoen euro). De online-supermarkt Coop@home vertoonde een zeer goede groei van 7,2% en behaalde een netto-opbrengst van 129 miljoen Zwitserse frank (120,15 euro). In de groothandel groeide de online-omzet met 16,4% naar 818 miljoen Zwitserse frank (761,85 miljoen euro).
Duurzaamheid
De eigen duurzaamheidsmerken en -keurmerken in de retail ontwikkelden zich ook in 2016 zeer goed. De omzet van deze producten groeide met circa 7% naar 3,5 miljard Zwitserse frank (3,26 miljard euro).