Hessing AGF-winnaar Industributietrofee
Hessing levert een breed assortiment van voorgesneden groente en diverse fruitproducten aan meerdere supermarktketens. Het bedrijf ontwikkelde zich van ambachtelijk werk in een klein schuurtje naar een toonaangevende speler op het gebied van versgesneden groente. De groenteverwerker nam in de loop der jaren flink wat bedrijven over. In 2014 kocht Hessing na 12 jaar een belang van 45% terug van The Greenery, waarmee de onderneming weer voor 100% in de handen van de familie kwam.
Verder blijkt uit het jaarlijkse industributie-onderzoek dat Lidl de meest gewaardeerde discounter is. Hoogvliet is voor de derde keer op rij overall winnaar aan retailkant. In de top drie verandert hier niets ten opzichte van het vorig jaar: op plek staat nog steeds Plus. Albert Heijn bezet de derde positie. Op categorieniveau wint Hoogvliet op het onderdeel 'category management'. Albert Heijn heeft het beste 'formulemanagement'. Meest gewaardeerde inkoopclub is Superunie.
Bron: Foodmagazine