Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
“Een warme deken rondom koude e-commerce oplossingen”

Start-up Superbuddy bezorgt boodschappen binnen twee uur

Tholen – In een alsmaar drukker wordend bestaan is het doen van boodschappen een tijdrovende bezigheid. Dat beseft ook start-up Superbuddy, die deze taak uit handen wil nemen. Het bedrijf bezorgt reeds boodschappen van Jumbo, Albert Heijn en Ekoplaza in Zwolle. "Deze service is als een warme deken rondom de gangbare koude e-commerce oplossingen. Klanten bouwen langdurige relaties op met hun bezorger, de buddy. Uit eigen ervaring merken we dat er onder klanten veel behoefte is aan dit sociale aspect en de persoonlijke aandacht die daarvan uitgaat", vertelt oprichter Laurens van Geffen.



Superbuddy bezorgt nu ruim een half jaar en heeft tientallen bezorgers in dienst op een klantenbestand van 250 klanten. Het concept onderscheidt zich door een razendsnelle levering: binnen twee uur kan de bestelling worden thuisbezorgd. "Op basis van een gebruikersprofiel kunnen klanten via Superbuddy hun bestelling plaatsen en in blokken van een half uur een aflevermoment selecteren. Bij grotere retailers is dat tot op heden niet mogelijk. Een beschikbare buddy in de nabijheid van de klant krijgt een push-notificatie binnen op hun app, van waaruit de order wordt opgevolgd", legt Laurens uit.

"Als een product niet op voorraad is, dan neemt de buddy contact op met de klant om af te stemmen of een ander vervangend product volstaat. Er wordt vanuit de klant gedacht, door bijvoorbeeld steeds de meest houdbare producten te selecteren. Klanten waarderen dat; zij kunnen vertrouwen op een duurzame relatie met hun buddy('s). Dat stimuleert een goede dienstverlening", vervolgt Laurens.

De bezorgkosten zijn gestaffeld en gekoppeld aan de ordergrootte. Voor het vervoer wordt gebruikgemaakt van fietsen met speciale fietsenrekken en elektrische cargo-bikes van Urban Arrow, waarvan laatstgenoemde tot 100 kilo aan boodschappen kan vervoeren. Superbuddy is nu actief in Zwolle, maar verwacht op de korte termijn uit te rollen naar in totaal 8 steden, om uiteindelijk in zo'n 60 steden actief te zijn.

Laurens ziet in Superbuddy een totaaloplossing voor kleinere retailers en speciaalzaken, die de kennis of het vermogen ontbreekt om zelf een e-commerce platform op te zetten. "Onze techniek is kant-en-klaar inzetbaar zodat ook de kleinere partijen gebruik kunnen maken van een groot, overkoepelend e-commerce platform."

Voor meer informatie:
Laurens van Geffen
Superbuddy
0613629878
laurens@superbuddy.nl
www.superbuddy.nl