Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Supermarkten boeken omzetgroei van 3,3 procent in 2016

Nederlandse supermarkten boekten in december een omzetgroei van 3,3 procent. Er werd bovendien een nieuwe kerstpiek gerealiseerd volgens onderzoeksbureau GfK. In de laatste twee weken van december lag de gemiddelde weekomzet op 751 miljoen euro, een groei van 2,6 procent ten opzichte van 2015. In de week voor Kerst werd de hoogste omzet ooit gemeten: 879 miljoen euro. In de week erna viel de omzet wat tegen: 624 miljoen euro. De jaaromzet komt uit op 34,49 miljard euro, een groei van 2,5 procent ten opzichte van 2015. De omzet per kassabon groeide met 1,3 procent naar 22,53 euro en het aantal uitgegeven kassabonnen nam met 1,2 procent toe.
Voor 2017 verwacht GfK een omzetgroei van 2,5 procent. Het aantal kassabonnen groeit naar verwachting met een procent en de omzet per kassabon met anderhalf procent.

Bron: RetailNews
Publicatiedatum: