Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Greenyard zet zich in voor hogere AGF-consumptie

"Wij leveren jaarlijks 2 miljoen ton groenten en fruit"

De grootste uitdaging die de AGF-branche heeft, is de consumptie van fruit en groenten te verhogen. Europese consumenten eten slechts 250 gram groenten en fruit per dag en dit is ver onder de aanbevolen 550 gram in een evenwichtig en gebalanceerd voedingspatroon. Als een wereldwijde toonaangevende leverancier van groenten en fruit, is Greenyard's visie om dit consumptieniveau te verhogen. Van 8 tot en met 10 februari 2017 licht wereldspeler Greenyard haar thema 'for a healthier future' toe op haar stand op Fruit Logistica.

2 miljoen ton groenten en fruit

Greenyard maakt gebruik van haar multi-categorie expertise om klanten te helpen waarde toe te voegen aan hun gamma. De Fresh divisie van Greenyard levert per jaar twee miljoen ton verse groenten en fruit en doet dit jaarrond. Ze heeft een nauwe band met de telers wat de klanten ten goede komt. De Fresh divisie verzorgt bovendien de volledige vers logistieke keten en al haar diensten en activiteiten zijn gebaseerd op een lange-termijn-consument gerichte visie.

Duurzame Grow Bag

Op Fruit Logistica, tonen de Fresh en Horticulture divisies van Greenyard (voorheen bekend als UNIVEG en Peltracom) hoe zij nauw samen werken met hun klanten om zo in te spelen op de behoeften van de consument. Door het ontwikkelen van innovatieve oplossingen, is Greenyard een voortrekker in haar sector en helpt zij consumenten om gezonde keuzes te maken. Eén van die innovaties, die het gevolg was van de directe samenwerking tussen de Fresh en Horticulture divisies, is genomineerd voor de Innovation Award van Fruit Logistica: een duurzame Grow Bag voor smaakvolle tomaten.

"We zijn verheugd met deze nominatie voor de Fruit Logistica Innovation Award en kijken ernaar uit u te ontmoeten in Berlijn om te bespreken hoe we samen kunnen werken aan een gezondere toekomst voor alle partijen in de keten", zegt Marleen Vaesen, CEO Greenyard.
Publicatiedatum: