Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Ontwikkeling new retail en online verkoop
Chinese Yigou Group investeert €117 miljoen in retailer Lianhua
Na de exploitatierechten van de Suning versdivisie volledig te hebben overgenomen, is de Chinese Yigou Group nu ook grootaandeelhouder van retailketen Lianhua geworden. Voor de som van €117,4 miljoen heeft China's grootste AGF-platform 21,17% van het aandelenkapitaal van de retailer overgenomen..
Lianhua werd in 1991 opgericht in Shanghai. Inmiddels is het bedrijf uitgegroeid tot China's grootste retailketen. De retailer bezit grootschalige supermarkten die zeer concurrerend zijn. De keten is gevestigd in ruim 100 steden in meer dan 20 verschillende Chinese provincies.
Yigou werd in 2005 opgericht als China's eerste online AGF-winkel. Het bedrijf levert kwaliteitsproducten vanuit de hele wereld aan consumenten in Chinese miljoenensteden en beschikt over een volledig geïntegreerde boodschappendienst. In China is Yigou marktleider op het gebied van AGF en toonaangevend wat betreft toelevering en logistiek. De grote investering van Yiguo in Lianhua en de aankondiging van de nieuwe bedrijfsstrategie 'All products, the whole country and all channels' maken beide onderdeel uit van hetzelfde concept. Tijdens een persconferentie naar aanleiding van de de C+ financieringsronde maakte Yigou directeur Zhang Yejiu bekend dat zijn bedrijf zich zal richten op de ontwikkeling van online verkoopkanalen, waarbij de distributieketen ontwikkeld zal worden door samenwerking met online handelaren en het opzetten van logistieke en koelfaciliteiten in het hele land. Het bedrijf zal zowel online als offline verkoopkanalen realiseren, waarbij het online verkoopplatform ontwikkeld zal worden als 'new retail' verkoopkanaal.
Jin Guanglei, oprichter van Yigou, vertelt dat zijn bedrijf een leidende positie heeft wat betreft de distributie en gekoelde opslag van AGF. Yigou en Lianhua kunnen hun krachten bundelen en baanbrekend worden binnen de new retail- branche.
Wat kunnen we verwachten van verandering binnen de new retail? De AGF-markt wordt gekenmerkt door periodes van wisselende vraag en grote volumes, wat het uitgangspunt voor de new retail vormt. Yiguo wil de AGF-handel combineren met andere up- en downstreamondernemingen om een sterke retailsamenwerking te creëren waarbij de concurrerende kracht ligt in de ontwikkeling van de toeleveringsketen en logistiek. De onderneming zal alle kanalen benutten om aan iedere wens van de consument te kunnen beantwoorden.
Deskundigen uit de sector hebben hoge verwachtingen van de samenwerking tussen Yiguo en Lianhua.