Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Wanneer gaat Amazon Fresh in Duitsland van start?

De mogelijke komst van onlinegigant Amazon in de Duitse levensmiddelenhandel baart de gevestigde aanbieders in de branche zorgen, meldt Proplanta.de.

"We moeten voorbereid zijn op Amazon Fresh", zei Rewe-directeur Alain Caparros tegen de Duitse krant 'Rheinische Post'. Hij krijgt buikpijn bij de gedachte dat Amazon door de klanten als beste retailer wordt gezien. De levensmiddelhandelaren moeten de vervlechting van stationaire handel met de online-handel voor elkaar zien te krijgen, anders streeft Amazon ze vroeg of laat voorbij, aldus Caparros.

Sinds enkele maanden wordt er binnen de branche gespeculeerd over de komst van het Amerikaanse concern in de Duitse levensmiddelenhandel. Amazon heeft zich tot nu toe echter nog niet geuit over een mogelijke marktstart in Duitsland. Er zijn daarover geen aankondigingen, vertelde een bedrijfswoordvoerder in München opnieuw op aanvraag. Tot nu toe biedt Amazon in de Amerikaanse metropolen en in Londen een leveringsdienst voor verse levensmiddelen aan.

Duitsers geven jaarlijks zo'n 170 miljard euro uit aan levensmiddelen, dus er kunnen goede zaken worden gedaan. Toch speelt e-commerce in de levensmiddelenhandel momenteel nog een nauwelijks zichtbare rol. Slechts circa één procent van de brancheomzet wordt momenteel via internet behaald.

Echter vanwege de goede vooruitzichten nemen inmiddels ook aanbieders van buiten de branche aan de online-handel in levensmiddelen deel. In 2015 heeft 'die Deutsche Post' haar online-supermarkt Allyouneed nieuw gepositioneerd. Het doel hierbij is om het werkgebied pakketbezorging uit te breiden met de sterk groeiende online-handel in verse levensmiddelen. Allyouneed Fresh biedt momenteel meer dan 22.000 artikelen aan, waaronder 3.600 biologische producten.
Publicatiedatum: