Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Chinese supermarktbezoekers verrast met flashmob Chileense kersen

In de aanloop naar het Chinese Nieuwjaar heeft China's grootste retailketen Olé haar bezoekers getrakteerd op een evenement ter promotie van Chileense kersen. Het initiatief heeft de afzet van het fruit een flinke impuls gegeven. 


Bij een 'flashmob' komt een grote groep mensen plotseling samen op een openbare plek om er een ongebruikelijke act op te voeren.

"We wilden eens wat anders doen maar ook een beetje in de kerstsfeer blijven. Vandaar dat het idee voor een flashmob in de Olé supermarkten ontstond. De actie werd goed ontvangen door de supermarktbezoekers, die de Chileense kersen meteen konden proeven en kopen. Met dit idee kunnen wij Chili presenteren als kersenleverancier voor de Chinese markt en tegelijkertijd de afzet van ons product een impuls geven," vertelt Charif Christian Carvajal, marketing directeur bij ASOEX voor Azië en Europa. 

Carvajal legt uit dat het initiatief tot stand kwam in samenwerking met ProChile, het ministerie van landbouw en het Sisu team dat zorgt voor de promotie van Chileense kersen in China.



Olé: High-end retailer
Olé behoort toe aan de CR-VANGUARD business groep, die in 2013 op plaats 346 genoteerd was op de Fortune Global ranglijst. Tot deze groep behoren onder meer Su Guo, Olé, BLT, Vango, Ode to Joy, Zhon Yi, Hua Rung Tang, El Vivo, Voi-là, Pacific Coffee en Leonard.

In 2004 opende Olé zijn eerste vestiging in de Chinese stad Shenzhen, waarmee het een revolutionaire verandering teweegbracht in het traditionele Chinese supermarktformat. De retailer richt zich op de koopkrachtige consument en biedt kwaliteitsproducten met een overeenkomstige prijsstelling. 85% van de producten in het Olé-assortiment zijn geïmporteerd. De supermarkten worden bovendien gekenmerkt door een uniek ontwerp.

Sinds 2010 is de keten snel gegroeid, met name in het oosten van China. In 2010 waren er 15 Olé-vestigingen in de steden Shenzhen, Shanghai, Beijing, Hangzhou, Ningbo, Chongqing en Hong Kong. In 2014 was dit aantal opgelopen tot ruim 30.
Publicatiedatum: