Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Coop boekt 35 miljoen euro meer omzet

Supermarktketen Coop heeft de omzet over 2016 met €35 miljoen zien toenemen naar €1,118 miljard. Ook is de keten klaar voor de uitrol van de formule Coop. Volgens Coop is de hogere omzet te danken aan een combinatie van meer winkels, meer klanten en een groei van het gemiddelde bedrag per kassabon. Details worden daarbij niet genoemd. Wel meldt Coop dat bestaande winkels een belangrijke bijdrage leverden aan het hogere bedrag per transactie.

Coop behaalde over 2016 (52 weken) ruim € 1,1 miljard consumentenomzet. Op vergelijkbare basis met 2015 is er sprake van 5,4% groei. Dat vertaalt zich in 3,3% meer omzet ten opzichte van het voorgaande jaar, dat 53 weken telde. De totale consumentenomzet steeg met ruim € 35 miljoen van € 1,083 miljard (53 weken) naar € 1,118 miljard in 2016. Het aantal winkels van de supermarktketen groeide in het jaar dat de organisatie haar 125-jarig jubileum vierde, per saldo met vier winkels naar 258 Coop-supermarkten.

Coop opende in haar jubileumjaar negen nieuwe supermarkten. Met de doorverkoop van vier winkels en één sluiting, groeide het aantal winkels in 2016 naar 258 Coop-supermarkten. De omzetstijging van ruim € 35 miljoen is gestuwd door de toename van het aantal winkels en de groei van het aantal klanten. Het gemiddelde kassabonbedrag nam toe, waar ook de bestaande winkels een belangrijke bijdrage aan leverden.

"Coop overtreft de marktgroei wederom. We investeerden in 2016 opnieuw flink in ons merk en in onze winkels. Daarnaast werd een aantal bestaande winkels gereloceerd en zijn tientallen winkels gemoderniseerd. Met een beduidend hogere beoordeling van onze versafdelingen en winkels tot resultaat. Een compleet nieuwe webshop en het succesvolle nieuwe stadsconcept Coop Vandaag dat klaar is voor verdere uitrol, maakt dat Coop ook in 2017 verder doorgroeit met fysieke winkels alsook online. Met een nieuwe tv-campagne versterkt Coop bovendien haar merk en winkels."

Coop maakt haar volledige jaarcijfers bekend na de ledenraadsvergadering op 6 april 2017.

Bron: Coop

Publicatiedatum: