Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Stijging 'Free From-voedingsproducten' in Verenigd Koninkrijk

Consumenten in het Verenigd Koninkrijk hebben dit jaar meer dan £175 (€206,5) mln meer besteed aan vers fruit dan vorig jaar. Terwijl de fruitverkoop steeg, maakte het land ook een stijging door van £122,9 (€144,5) miljoen (ofwel 18,9%) in de verkoop van 'Free From-producten'. Dit weerspiegelt de stijgende trend richting gezondheid. Dit alles blijkt uit Nielsons jaarlijkse analyse van de supermarktverkoop. 

De groei van de 'Free From-verkoop' betekent dat de categorie nu £772,2 (€908) miljoen per jaar waard is en groter is geworden dan thee, wat vooral in het Verenigd Koninkrijk indrukwekkend is. Het product dat ook in populariteit stijgt is de avocado, waar consumenten dit jaar bijna £50 (€58,8) miljoen meer aan uitgaven. Dat maakt de avocado het snelst groeiende voedingsmiddel.
Publicatiedatum: