Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Kinderen willen koken met groenten en fruit

Kinderen hebben invloed op de auto die ouders kopen, maar ook op wat ze aanschaffen aan eten. Dit drijft bijvoorbeeld ook de trend van producten met plantaardige ingrediënten. Wat kinderen aantrekkelijk vinden, is veranderd. Het gaat verder dan een leuke cartoon op de verpakking. Kinderen houden van koken. Dat blijkt uit tv-programma's zoals Masterchef Junior en Kids Bake off. Kinderen eten zelfs sushi. Ze hebben interesse om nieuwe gerechten en nieuwe smaken uit te proberen.
 
Groente en fruit
De meeste nieuwe producten zijn in de categorie van groente en fruit, inhakend op de trend van gezondheid. Veel productontwikkeling is er ook op het vlak van gemak. Zo worden mandarijnen waarvan de schil er makkelijk afgaat in het Verenigd Koninkrijk neergezet als easy peelers voor kinderen.

Trends 2017
Clean label, plantaardige eiwitten en personalised nutrition zijn bekende trends voor de voedingsmiddelenindustrie. Deze maken nog steeds deel uit van de trends die Innova Market Insights voor 2017 formuleerde. Nieuwe ontwikkeling is de toenemende invloed van kinderen op productontwikkeling.
"Interesse in natuurlijke ingrediënten en een clean label blijft een belangrijke trend in de industrie", vertelt innovatiedirecteur Lu Ann Williams van Innova Market Insights. "Het is de belangrijkste trend in onze voorspellingen van afgelopen jaren. In 2008 stond go natural bovenaan onze trendlijst en is sindsdien in verschillende vormen voorgekomen zoals processed is out, from clear to clean label en organic growth for clear label. In 2017 staat clear supreme op de lijst.
 
Andere trends
Naast Clean Supreme (clean label) en Beyond Pester Power (invloed van kinderen) zijn de acht andere trends voor 2017 van Innova Market Insights:
Disruptive Green over de populariteit van plantaardige ingrediënten
Sweeter Balance over de balans tussen smaak en suikerreductie
Kitchen Symphony over de populariteit van wereldse smaken
Body in Tune over keuze van consumenten voor gepersonaliseerde diëten
Plain Sophistication over chique eten bijvoorbeeld bier
Encapsulating Moments zoomt in voeding ontwikkeld voor nog specifiekere eetmomenten
Fuzzy Borders gaat in op de verschillende doelen van producten: smoothie of energiedrank
Seeds of Change belicht de interesse in zaden in verschillende categorieën.


Bron: VMT
Publicatiedatum: