Hoewel Colombia pas net is begonnen aan de internationale handel, heeft het land de potentie om wereldwijd versproducten te exporteren. "We willen op de internationale markt verse en verwerkte producten aanbieden: 30% van de productie moet als bestemming de binnenlandse markt krijgen en de andere 70% is bestemd voor de export", aldus de vertegenwoordiger.
Op dit moment voert de vereniging een strategisch plan uit in samenwerking met ProColombia om de internationale markt direct te betreden met zowel verse als geconserveerde AGF. "We hebben al testzendingen gedaan naar China, de Verenigde Staten en andere landen, voornamelijk van vruchtvlees en conserven - vanwege hun lange houdbaarheid en omdat ze naar verre bestemmingen kunnen worden verscheept zonder dat hun voedingswaarde en organoleptische eigenschappen worden beïnvloed."
Het doel van de organisatie is om de komende maanden z'n aanwezigheid op de markt te vergroten via direct contact met consumenten en distributeurs.
Voor meer informatie:
Mauricio Santiago Jiménez
Frutipaz
T: +57 3103174215
E: frutipaz@yahoo.com
www.frutipaz.es.tl