Mededelingen

Vacaturesmeer »



Tweetende AGF'ers

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Koerslijstmeer »

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Flinke omzetgroei hippe foodconcepten dankzij millennials

Food wordt belangrijker in het dagelijks leven van grote groepen consumenten. Dat is terug te zien in het straatbeeld, te beginnen in de grote steden en rond universiteitsterreinen. Met name millennials (tussen de 25 en 35 jaar) willen met hun koop- en consumptiegedrag laten zien hoe ze in het leven staan. Dat leidt tot flinke omzetgroei bij tal van hippe foodconcepten.

Behalve in de groei van horeca-achtige concepten is deze ontwikkeling ook terug te zien in de omzetgroei van meer luxe producten en convenience gerechten in het foodretailkanaal. De routinematige consumptie staat licht onder druk, terwijl de consumptiemotieven 'gemak' en 'gezellig' flink groeien, ook de komende jaren. Overigens blijft 'routinematig thuis eten' met 46 procent marktaandeel veruit het grootste segment.

Foodretail groeit in buitenshuisconsumptie
De totale foodconsumptie steeg in 2016 met 2,1 procent tot bijna 55 miljard euro. De Out of Home-kanalen groeiden met 2,7 procent en zijn goed voor 33,3 procent van de totale foodomzet. De kanalen die traditioneel op de thuisconsumptie zijn gericht (At Home), groeiden opnieuw minder hard, te weten 1,8 procent. Hun 'maagaandeel' daalde naar 66,7 procent.

Bron: FSIN

Publicatiedatum: 20-12-2016

 



 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
Voer de code in
*

 

 

Ander nieuws uit deze sector: