Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Rewe Group benoemt nieuwe CEO

Omzet Britse supermarkten stijgt terwijl de deflatie afneemt

Traditionele supermarkten verslaan Amazon met online boodschappen
Terwijl online-only retailers zoals Amazon en FreshDirect hard hun best doen om Amerikanen over te halen om hun boodschappen online te bestellen, wijst een nieuw onderzoek van Brick Meets Click uit dat de conventionele supermarkten hierin meer succes hebben. Uit het onderzoek bleek dat het digitale winkelmandje van de traditionele supermarkten gemiddeld $120 tot $180 bevat. Dat verhoudt zich tot $105 van FreshDirect en tot $84 van Amazon Fresh. 

Online klanten zien supermarkten als optie voor grotere inkopen
De traditionele supermarkten die ook online producten aanbieden zetten per bestelling meer om dan hun tegenhangers die enkel online aanbieden. Dit suggereert dat klanten die online kopen doelgericht aankopen doen. Daar tegenover staan de klanten die in de supermarkten voorraden inkopen. 

Omzet Britse supermarkten stijgt terwijl de deflatie afneemt
De gegevens van de Kantar Worldpane laten zien dat in de twaalf weken tot 4 december 2016 de omzet van de Britse supermarkten met 0,7% gestegen is. Dit gebeurde ondanks een minder toenemende deflatie dan de voorgaande periode. Als dit zo doorgaat, is het te verwachten dat de inflatie snel terugkeert in de sector. In sommige categorieën zijn al stijgende prijzen te zien.

Klanten geven meer uit 
Er wordt verwacht dat klanten een recordbedrag uit zullen geven aan luxere supermarktproducten. Hier tegenover staat een aanhoudende zwakke groei voor kleine ondernemingen. Mike Watkins, hoofd marketingonderzoek, zegt: "Na een sterke start in november lijkt het alsof de klanten de laatste paar weken weinig geld aan voeding uitgeven ondanks aantrekkelijke kerstaanbiedingen en prijsverlagingen. Desondanks verwachten we dat de vier grootste supermarkten in de week voor kerst goede mogelijkheden hebben om hun marktaandeel te vergroten."


Rewe Group benoemt nieuwe CEO
Rewe heeft aangekondigd dat Lionel Souque de volgende CEO zal worden. Huidige CEO, Alain Caparros, zal aan het eind van 2018 met pensioen gaan. Caparros is al sinds 2006 CEO van het bedrijf. Souque brengt veel ervaring met zich mee, omdat hij al sinds 1996 bij Rewe werkzaam is.

Carrefour op zoek naar opvolger Plassat
Carrefour is begonnen met de zoektocht naar een opvolger van voorzitter en directeur Georges Plassat. Zijn mandaat als hoofd van Europa's grootste retail concern verloopt in mei 2018. Plassat gaf in mei 2016 aan op zoek te gaan naar een opvolger. 


Argos' kerstboodschappen krijgen te maken met chauffeursstaking
De boodschappen van Argos die met kerst bezorgd moeten worden worden mogelijk verstoord door een staking over een salaris geschil. De chauffeurs die werken voor Wincanton zullen vanaf 20 december drie dagen staken. 

Colruyt overtreft verwachtingen met prijsstijgingen en groeiend marktaandeel
Belgische supermarktconcern Colruyt meldde een nettowinst over het eerste half jaar die hoger uitviel dan verwacht, doordat prijzen verhoogd konden worden en het marktaandeel gegroeid is. Colruyt vermeldt dat ze haar prijzen kon verhogen, omdat de concurrentie minder hevig was dan voorgaande jaren. De supermarkt verwacht dat de nettowinst gelijk of iets hoger uit zal vallen dan voorgaand jaar. 

Publicatiedatum: