Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Peter van Nieuwkerk: "Doelstelling om 60.000 colli te verpakken in overzee-seizoen"

Automatische druivenverpakkingslijn gaat nieuwe seizoen in

De in 2015 door InnoFresh Packing geïntroduceerde automatische verpakkingslijn voor druiven in punnets is opnieuw op een aantal punten verbeterd. De eind 2015 opgestarte druivenverpakkingslijn is gedurende het afgelopen overzee-seizoen getest en nadien op een groot aantal punten technisch volledig verbeterd. Gedurende het rustige Europese seizoen zijn nu opnieuw een aantal kleine technische verbeteringen doorgevoerd. Zo is onder meer de capaciteit verhoogd van 110 naar 130 colli per uur. Tevens is door toepassing van een vernieuwd weegsysteem de afvulnauwkeurigheid gestegen met als doel om 'overfill' te minimaliseren.

Doelstelling: 60.000 colli verpakken in dit seizoen
InnoFresh Packing is een joint-venture tussen Budelpack en IQ Packing en specifiek gericht op het geautomatiseerd verpakken van druiven in punnets. InnoFresh gaat met deze vernieuwde lijn haar tweede overzee-seizoen in en dat wordt een belangrijk seizoen. "In de afgelopen maanden hebben we middels demonstraties aan diverse klanten kunnen bewijzen dat we technisch in staat zijn om druiven zorgvuldig te verpakken in punnets", zegt Peter Nieuwkerk, "Gedurende het nu gestarte overzee-seizoen is het de doelstelling om 60.000 colli te verpakken."
De vele voordelen van verpakken van druiven in Nederland

"Het verpakken van druiven in Nederland zorgt ervoor dat het klant-order-ontkoppelpunt wordt verlegd van het land van oorsprong naar Nederland", legt Peter Nieuwkerk uit. "Retailers willen zo laat mogelijk besluiten in welke verpakking zij het product aanbieden aan de consument. Indien druiven voorverpakt worden geïmporteerd, is het als bij de T-Ford: je kunt uit alles kiezen, zo lang het maar in een 500 grams punnet zit. Vanaf nu gaat dit definitief veranderen.

De geautomatiseerde lijn, in combinatie met een steeds verdere optimalisatie van de keten, maken het mogelijk om de druiven met een steeds grotere zorgvuldigheid in Nederland te verpakken. Dit leidt tot diverse voordelen:

  • druiven kunnen onverpakt worden geïmporteerd waardoor 30% meer kilogrammen in een reefer transport gaan;
  • de tijdrovende controle van voorverpakt product na binnenkomst, wordt nu direct aan de verpakkingslijn gedaan. Slecht product wordt dus niet verpakt;
  • het klant-specifiek labelen gebeurt in-line bij de verpakkingslijn en vraagt dus geen extra handling;
  • door het verpakken in Nederland wordt het straks ook mogelijk om druiven in verpakkingsinnovaties aan te bieden. De eerste schetsen liggen daarvoor al op de plank. Daarbij valt te denken aan speciale verpakkingen voor zoete druiven of voor pitloze druiven zodat ze voor de consument makkelijker en beter herkenbaar worden.
www.iq-packing.nl
www.budelpack.com
Publicatiedatum: