Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Nisa begint met kerstcampagne voor groenten

Ahold Delhaize investeert in huismerken

Nieuw-Zeeland: Foodstuffs investeert $80 mln in uitbreidingen
De grootste supermarktketen van Nieuw-Zeeland, Foodstuffs, heeft in de afgelopen vier maanden meer dan NZ$80 miljoen (€53,1 miljoen) geïnvesteerd in het openen van vier nieuwe vestigingen. Lindsay Rowles van Foodstuffs North Island heeft aangegeven dat de nieuwe winkels neerkomen op New World Papakura, New World Te Kuiti, Pak'nSave Tamatea in Napier en Pak'nSave Tauriko in Tauranga. (nzherald.co.nz)

Ahold Delhaize investeert in huismerken

Ahold Delhaize heeft de plannen toegelicht voor de integratie van de twee afzonderlijke bedrijven. Het 'Better Together'-plan is bedoeld om de voordelen van het werken op internationale schaal te combineren met goede lokale merken en de vaardigheden van beide partners. Een aantal speerpunten van het plan komen neer op een strategisch aanschafbeleid, minder verspilling, meer investeringen in huismerken en meer focus op versproducten. Ook wordt de service in de vestigingen verbeterd. Verder is de retailgroep van plan om zijn online omzet met het einde van 2020 te verdubbelen.
Klik hier om meer te lezen op esmmagazine.com

Griekenland: meer omzet bij discounters en buurtwinkels
In het afgelopen jaar werd in de Griekse supermarktsector de meeste omzet gedraaid door discountketens en buurtwinkels, aldus een verslag van onderzoeksbureau IRI. Veel Griekse consumenten kozen voor Lidl en andere kleinere discountketens wegens het afnemen van het besteedbaar inkomen. Ook hadden sommige grotere ketens als Marinopoulos te maken met tekorten in het assortiment. (ekathimerini.com)

Coop Italia introduceert "supermarkt van het toekomst"
Coop Italia heeft in samenwerking met Accenture in Milaan een winkel geopend volgens een format dat digitale innovatie moet koppelen aan de sfeer van een traditionele markt in de open lucht. Coop Italia omschrijft het concept als "de supermarkt van de toekomst". De winkel maakt gebruik van digitale systemen om informatie over producten te geven, een beter overzicht van de winkel te geven en om ter plekke meer contact met de consumenten te leggen. Klik hier om meer te lezen.

VS: Fiesta neemt drie winkels over in omgeving Houston

Fiesta Mart heeft drie nieuwe winkels overgenomen in de omgeving van Houston. Twee van de vestigingen bevinden zich in Houston zelf, terwijl de derde winkel in Rosenberg staat. Een woordvoerder van Fiesta Mart wilde niet bekendmaken aan wie de oorspronkelijke eigenaar van de winkels was.(supermarketnews.com)

Sprouts werkt met Amazon voor thuisbezorging

Sprouts Farmers Market is een partnerschap aangegaan met Amazon voor thuisbezorging. "We zijn nog in overleg met Amazon om te zien hoe we samen deze relatie gaan uitbreiden, maar beide partijen zijn duidelijk tevreden over de samenwerking," aldus Sprouts CFO Brad Lukow. (supermarketnews.com)

VK: Nisa begint met kerstcampagne voor groenten
Nisa Retail komt met een nieuwe promotiecampagne voor de kerstdagen onder de naam "Festive Five". De campagne is gefocust op een aantal groente- en aardappelsoorten uit het eigen Heritage-huismerk, die doorgaans een belangrijke rol spelen voor feestdiners tijdens de kerstdagen. De betreffende producten zijn Maris Piper-aardappelen (normaal £1,50 oftewel €1,78 per 2 kilo), spruiten (normaal voor £1 oftewel €1,19 per 500 gram), wortelen (normaal voor 79p oftewel €0,94 per 500 gram), pastinaak (normaal voor £1 oftewel €1,19 per 500 gram) en savooie-kool (normaal 69p, oftewel €0,82). Al deze producten zijn tijdens de Festive Five-campagne in prijs verlaagd naar 39p (€0,46). De campagne loopt van 5 december tot 2 januari. (kamcity.com)

VS: Publix investeert $28 mln in nieuwe faciliteiten

Publix Super Markets is van plan om met een investering van $28 miljoen (€26,1 miljoen) nieuwe faciliteiten op te zetten in Lakeland. "We verkennen de mogelijkheden voor meer kantoorruimte om onze partners te ondersteunen. We onderzoeken daarom mogelijke locaties in verschillende regio's," aldus Publix-woordvoerder Brian West. (delimarketnews.com)

Polen: Nieuw format Carrefour heeft 200 AGF-producten

Carrefour heeft nieuwe winkels in Polen geopend volgens zijn Gourmet-format. Eerder waren er al vestigingen volgens dit format geopend in de omgeving van Warschau. Gourmet-winkels hebben een breed assortiment, waaronder lokale producten en 200 soorten groenten en fruit. (esmmagazine.com)

Australische consumenten hebben geen interesse in online supermarkten
Klik hier om het artikel te lezen.

De prijsverschillen tussen discounters en grote ketens
Klik hier om het artikel te lezen.


Publicatiedatum: