Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Technologie geeft nauwkeurige oogstraming

Tholen - "De markt verandert van een push naar een pull markt," aldus Jacko Obels van Capgemini. "De producent is niet langer het belangrijkste. De consument bepaalt." Tijdens een duo-presentatie op het EU Fresh Info Forum met Christoph Walter van Sanlucar gingen ze in op de veranderingen in de markt door de technologische ontwikkelingen.



"Technologie veranderd alles," weet Christoph. Dit seizoen is het bedrijf begonnen met een nieuwe techniek, bynse, om het volume tomaten uit Tunesiƫ beter te voorspellen. Ook moet de techniek ook de ontwikkeling in het volume voorspellen. Ook vertelt hij over de SCiO, een scanner die met infraroodtechniek de stevigheid, brix en temperatuur van een product kan meten. Hij vraagt zich af hoe dat de markt zal veranderen als elke consument de scanner in handen heeft.

Om tot een goed gebruik van de technologieƫn te komen, moet de masterdata wel op orde zijn. Uiteindelijk gebruiken al de systemen die data. Dat is een intensieve klus, maar de moeite waard. Christoph vertelt dat Sanlucar die data op orde heeft gemaakt, waardoor het bedrijf nu flexibeler is. tot slot doet hij een oproep. "Ik weet niet hoe hoog het innoveringsbudget is bij jullie, maar in het algemeen is dat budget laag. Daarom moeten we samenwerken om te innoveren."