Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Lidl investeert £70 mln in Brits distributiecentrum

Britse retailers gaven in 2016 £1 mld minder aan promotie

Italië: 4% omzetgroei voor Selex in 2016
De Italiaanse retailgroep Selex had in 2016 een omzetgroei van 4% tot €10,4 miljard. Het marktaandeel van de keten steeg tot 11,7%. Er is voor 2017 aan de hand van de huidige trends in de markt een omzetgroei geraamd van 4,2% tot €10,8 miljard. De groep wil in het komende jaar fors investeren in de promotie van het eigen huismerk. De meeste omzet binnen het huismerk wordt gedraaid met de biologische producten en het premium-assortiment. (esmmagazine.com)

Lagere winstverwachting voor Kroger wegens dalende voedselprijzen
De verlagingen in prijzen van voedingsmiddelen zorgen voor een verminderde winstverwachting bij Kroger. De keten heeft aangegeven dat de winst van 2016 lager uit zal vallen. Voor het derde kwartaal heeft Kroger een winst geraamd van US$391 miljoen (€367,1 miljoen),wat jaar op jaar een daling is van 8,6%. De totale omzet daalde in dezelfde periode met 5,9% tot US$26,6 miljard (€25,0 miljard). Dit kwam mede doordat in december 2015 de in Milwaukee gevestigde keten Roundy's werd overgenomen. (cincinnati.com)

Lidl investeert £70 mln in Brits distributiecentrum
Lidl wil in het komende jaar £70 miljoen investeren in een nieuw distributiecentrum. Dit zal het dertiende distributiecentrum van Lidl in het Verenigd Koninkrijk worden. De aanbouw van de nieuwe faciliteiten begint in 2017 op een locatie die door de keten is vastgelegd in het iPort logistics park in Doncaster. (Reuters)

Britse retailers gaven in 2016 £1 mld minder aan promotie
Britse consumenten zijn van alle consumenten ter wereld het meest geneigd om boodschappen te doen aan de hand van promotieacties. Bijna een derde van alle boodschappen die worden gekocht, zijn onderdeel van een aanbiedingsactie. Bij de vier grootste supermarktketens van het Verenigd Koninkrijk loopt dit aandeel op tot 45%. De gemiddelde uitgaven aan producten in promotie-acties komt per huishouden neer op £1.480 (€1755,57).

De grote vier winkelketens hebben hun aanpak moeten herzien, nu er vanuit twee verschillende richtingen meer druk op het voeren van promotieacties is komen te staan. Ten eerste is er meer kritiek vanuit de media en consumentenbonden over het feit dat veel aanbiedingsacties misleidend zouden zijn. Ten tweede hebben de discountketens Aldi en lidl in tien jaar tijd hun marktaandeel verdrievoudigd. Het succes van de twee ketens komt voornamelijk door meer gebruik te maken van vaste lage prijzen in plaats van tijdelijke promotieacties. (uk.kantar.com


VK: Voor het zesde jaar op rij omzetgroei bij McColls
De McColls Retail Group had in het vierde kwartaal een omzetgroei van 1,7%. De totale omzetgroei over het gehele fiscale jaar komt daarmee neer op 1,9%, wat tevens het zesde jaar op rij aan omzetgroei inhoudt. Het positieve resultaat kwam met name tot stand door de opening van nieuwe vestigingen in het buurtwinkelnetwerk. McColls wil in 2016 een winkelnetwerk hebben van in totaal 1.000 vestigingen. (igd.com)

De plannen van H-E-B met de overgenomen winkels van Sun Fresh

Klik hier om het artikel te lezen.

Online supermarktsector neemt af in Virginia
Klik hier om het artikel te lezen.

Zwitserland: Migrolino loyalty program draws 21% of customers
Ongeveer 21% van de vaste klanten van de Zwitserse buurtwinkelketen Mifrolino worden volgens aan onderzoek van him! International aangetrokken door het klantenprogramma van de keten. Het programma CUMULUS trekt meer consumenten dan vergelijkbare campagnes bij concurrenten, die voor een aandeel van slechts 13% aan vaste klanten zorgen. Twee derde van alle vaste bezoekers van Migrolino vinden dat de vestigingen van de keten snel en efficiënt zijn.
Klik hier om meer te lezen op esmmagazine.com

VS: Onverwachts zwakkere resultaten in derde kwartaal voor 
Dollar General 
Dollar General heeft onlangs voor het eerst sinds zijn beursgang in 2009 melding gemaakt van een jaar op jaar afname in zijn kwartaalomzet. De keten heeft aangegeven dit jaar 900 nieuwe vestigingen te openen en om in 2017 1.000 nieuwe winkels aan het netwerk toe te voegen. De aandelenkoers van Dollar General daalde met 9%. (Bloomberg)

Nicole Pesco gepromoveerd tot CEO bij Save Mart

Nicole Piccinini Pesco is benoemd tot CEO van het in Californië gevestigde Save Mart. Eerder was Pesco actief als mede-directeur en chief strategy & branding officer. Pesco heeft zich als doel gesteld om het marktaandeel van de merken Save Mart, Lucky en FoodMaxx te versterken. (progressivegrocer.com)

Zuid-Amerika: Wisselvallige resultaten in derde kwartaal voor Grupo Exito

Grupo Éxito had in zijn derde kwartaal een omzetstijging van 12,1% tot COP16,6 biljoen (€4,9 miljard). De omzet van voedingsmiddelen steeg met 16%. Tegelijkertijd had het bedrijf een verlies van COP100,3 miljard (€29,7 miljoen), wat voornamelijk kwam door de opgelopen kosten in Colombia en het netto verlies in Brazilië. De omzet in Colombia nam met 10,6% toe dankzij sterke resultaten bij de Assaí Cash & Carry-afdeling en het herstel van de Extra-hypermarkten. In Uruguay nam de omzet met 9,3% toe. (igd.com)
 
Publicatiedatum: