Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Jongeren eten, ouderen kijken

1 op 4 Nederlanders bezoekt Markthal Rotterdam

Markt- en foodhallen worden positief ontvangen in Nederland. Toch blijft het vooral bij nieuwsgierig rondkijken. Jongeren eten het vaakst bij een markt- of foodhal. De Markthal Rotterdam is de drukst bezochte markthal van Nederland. Eén op de vier Nederlanders (23 procent) heeft weleens een bezoek gebracht aan deze hal. Dit blijkt uit de Smart Food Monitor, een marktonderzoek van Multiscope onder 7.000 Nederlanders.



Jongeren eten, ouderen kijken
Vooral 18- tot 49-jarigen eten of kopen iets tijdens het bezoek aan een markt- of foodhal. Meer dan de helft hiervan (55 procent) heeft bij hun bezoek iets gegeten. Vijftig plussers lopen vaker uit nieuwsgierigheid door de hal. Hiervan eet minder dan de helft (44 procent) iets tijdens hun bezoek.

Bezoekers zijn positief
Markthallen kunnen rekenen op veel mond-tot-mond reclame. Bezoekers zijn over het algemeen positief over hun bezoek. Bijna de helft (45 procent) van de bezoekers van een markthal ziet redenen om nog een keer terug te komen vanwege de sfeer en het aanbod. Slechts 15 procent ziet geen reden om terug te komen. De overige 40 procent geeft aan misschien nog eens terug te komen als ze bijvoorbeeld toevallig in de buurt zijn.

Bron: Multiscope
Publicatiedatum: