Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Yvonne Tweddle, Jupiter Marketing

Prijs wordt bepaald door efficiëntie

Hoewel Jupiter Marketing veel verschillende producten levert, richt het bedrijf zich met name op premium fruit, citrus en steenfruit dat het jaarrond kan leveren. Jupiter heeft eigen producenten en werkt samen met andere telers om de keten te waarborgen en te verkorten. 

"De omstandigheden op de Britse markt zijn buitengewoon uitdagend nu de waarde van het pond is gedaald. We waren hier echter op voorbereid zodat we ons in konden dekken tegen de directe gevolgen," legt Yvonne Tweddle, senior manager bij Jupiter Marketing, uit. "Nu zit iedereen in hetzelfde schuitje en het komt er op aan dat mensen beseffen dat dit de huidige marktpositie is. Wij en anderen moeten direct zaken doen van leverancier tot leverancier." 


Mark en Yvonne Tweddle op de Amsterdam Produce Show

Yvonne vertelt dat Jupiter zeker door zal gaan met het beleveren van de Britse markt hoewel er opnieuw over de prijzen zal moeten worden onderhandeld. "De prijs waartegen goederen geleverd kunnen worden, hangt in grote mate af van de efficiƫntie van de individuele bedrijven. Wij hebben een kantoor in Zuid-Afrika en hebben dus de mogelijkheid om van daaruit direct te verkopen en onszelf te beschermen door te kiezen voor andere valuta's."

Jupiter heeft ook klanten in het Verre en Midden-Oosten. "We willen zaken doen met mensen die betrouwbaar zijn," vertelt Yvonne. "Deze markten doen het goed en bieden meer kansen. Het is echter wel belangrijk om de juiste partners te vinden en we willen er zodoende zeker van zijn dat toekomstige samenwerkingen aan onze standaarden voldoen om onze leveringsketen zeker te stellen."

"China is een moeilijk geval maar voor ons wel een groeimarkt. De Chinese markt staat steeds meer open om direct zaken te doen maar ook hier is het vinden van geschikte partners met de juiste mentaliteit en openheid cruciaal om de leveringsketen te garanderen en dat is eigenlijk overal ter wereld zo."

Momenteel plant Jupiter Marketing op verschillende plaatsen in de wereld nieuwe druivenrassen aan waar het bedrijf zeer enthousiast over is. "We hopen onze druivencategorie uit te breiden. We zijn meerdere joint ventures aangegaan om deze nieuwe druivenrassen aan onze klanten te kunnen leveren," aldus Yvonne.

Jupiter heeft eigen merken maar verpakt indien gewenst ook onder retailmerken.
Publicatiedatum: