Greenyard boekt omzetgroei van 8,6%
De groei is te zien binnen twee van de drie segmenten van het bedrijf. De afdeling Fresh groeide met 6,9 procent, voornamelijk dankzij groei in de Duitse en Nederlandse markt. Long Fresh behaalde een 19,6 procent hogere omzet dankzij solide interne groei (4,1%) alsook de incorporatie van Lutèce (18,2%). Horticulture zag zijn omzet licht dalen (-2,5%) wegens een geplande stopzetting van een bepaald product
"Greenyard is het jaar gestart met goede interne groei, gecombineerd met een solide verbetering in REBITDA," aldus CEO Marleen Vaessen. REBITDA kwam uit op 77,7 miljoen euro, een toename van 7,2 procent. "We blijven focussen op Greenyard's strategische prioriteiten die tot winstgevende omzetgroei moet leiden en dit wordt aangetoond door de integratie met Lutèce waarbij synergieën zullen blijven gerealiseerd worden. De uitbreiding in Lipno, Polen, gefinaliseerd deze zomer, die ons operational excellence programma in Frozen verder kracht bijzet. Het nieuwe gebouw in de US, dat volgend jaar operationeel zal zijn, is ook toonaangevend voor onze strategie in de Groeimarkten. Tenslotte zijn de activiteiten binnen onze divisie Frozen Frankrijk aan het normaliseren. We blijven onze bedrijfscultuur verder versterken onder de nieuwe naam 'Greenyard', een duidelijke en krachtige naam voor de toekomst."
Naast een goede omzet wist de multinational ook de nettoschuld te verlagen met 36,5 miljoen euro tot 379 miljoen euro (JOJ). Onder de streep bleef er nog eens 6,8 miljoen euro over.