Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Piñata appel: kruising Golden en Cox razend populair in Amerika

De Piñata appel is weer verkrijgbaar en zorgt voor een goede afzet in de Amerikaanse en Canadese retail. De aandacht voor het ras in het novembernummer van SHAPE-magazine zorgt ervoor dat de belangstelling van de consument nog verder aangewakkerd wordt.

In het 'Eat Right' column betitelt SHAPE Piñata als één van de drie beste nieuwe snackappelen. Het blad bejubelt de tropische smaak van de appel. SHAPE wordt verspreid onder 2,5 miljoen abonnees.



"Piñata blijft terrein winnen vanwege zijn uniek smaak en goede eigenschappen," vertelt Brianna Shales, communicatiemanager bij Stemilt. De aandacht in SHAPE is spannend net als de toenemende verkrijgbaarheid van het ras dat vorig jaar bij meer dan 7.000 Amerikaanse supermarkten in het schap lag. We verwachten dat dit jaar nog beter uit zal pakken voor dit nieuwe ras."

Piñata is een kruising tussen Golden Delicious en de traditionele Europese appelrassen Cox 's Orange Pippin en Duchess of Oldenburg. Hierdoor heeft Piñata een unieke, knapperige 'bite'. Het ras is sappig en heeft een kenmerkende 'tropische' smaak. Piñata heeft een hoog suiker- en zuurgehalte waardoor de appel perfect is als snackappel in de wintermaanden. De appel heeft een dunne schil en is ook zeer geschikt voor warme bereidingen.

Stemilt voltooide de oogst van Piñata in oktober en de volumes zijn uitstekend. Bovendien is de kwaliteit volgens Shales uitzonderlijk goed evenals de kleur en maten. Hierdoor is het ras zeer geschikt voor goede retailpromoties in het winterseizoen zodat het ras de harten van nog meer consumenten kan veroveren."




Aan de nieuwe 'There's an Apple for That' website van Stemilt werd aandacht besteed door tv-bakker Martha Stewart. Ze beveelt haar kijkers de Stemilt website aan om geschikte rassen voor koken en bakken te kiezen. Haar website, MarthaStewart.com, wordt maandelijks 11,4 miljoen keer bezocht en het artikel 'There's an Apple for That' werd 676 keer gedeeld op social media.

"'There's an Apple for That' is bedoeld om de traditionele maandelijkse appelaanbiedingen nieuw leven in te blazen door interessante informatie te geven over de unieke eigenschappen van de verschillende rassen," legt Shales uit. De aandacht voor de website in publicaties is een enorme steun in de rug voor retailers, die de appelen promoten via de 'There's an Apple for That' campagne.

Contact:
Stemilt Growers
Publicatiedatum: