Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Promotie voor D'Anjou peer in de VS

In het Noordwesten van de Verenigde Staten wordt de perenoogst geraamd op 18 miljoen dozen. Brianna Shales van Stemilt Growers vertelt dat de D'Anjou peer centraal zal staan tijdens de promotiecampagne. D'Anjou is een winterpeer en Stemilt beschikt over voldoende voorraad. "We hebben een goed seizoen in het vooruitzicht dat tot het voorjaar en misschien zelfs wel tot de vroege zomer zal duren." Volgens Shales is het van groot belang dat retailers de peren promoten zowel op de binnen- als buitenlandse markt.



Nieuwe verpakking
De peren zullen in een nieuwe draagtasverpakking van 2,25 kilo vermarkt worden. Shales vertelt dat de nieuwe verpakking retailers de kans geeft grotere volumes te verkopen. Bovendien is de draagtas handig mee te nemen. In de aanloop naar de feestdagen richten wij ons op bulkaanbiedingen. "Peren staan misschien niet wekelijks op de boodschappenlijst. Toch moeten er voortdurend aanbiedingen zijn."

Promotie in periode van grote vraag
De sector nadert de periode van de grootste vraag. Om het fruit te promoten, richt Stemilt zich op de verschillende manieren waarop peren bereid kunnen worden en informeert het de consumenten over hoe men kan zien of de peren rijp zijn. "We werken er hard aan om dit rechtstreeks op consumentenniveau te doen. "Consumenten willen graag fruit kopen maar letten ook op hun portemonnee. Door te zorgen voor regelmatige aanbiedingen van met name D'Anjou peren, kunnen we de afzet binnen de categorie een impuls geven."



Grote keuze aan rassen 
Hoewel Bartlett het bekendste ras is, zijn de volumes D'Anjou groter. Hierna volgen Bosc en Red peren. "Het seizoen is bepalend voor de vraag. Als de zomerperen in het najaar op zijn, schakelt de retail over op D'Anjou, Bosc en Red. Stemilt levert 12 rassen, zowel biologisch als conventioneel, onder de merknaam Rushing Rivers, waaronder Bartlett, D'Anjou, Red, Concorde, Starkrimson, Tosca, Red Bartlett, Comice, Seckel, Forelle en Aziatische peren.

Traditionele rassen domineren de markt
Er is ruimte voor speciale perenrassen, hoewel deze niet zo vaak geïntroduceerd worden als nieuwe appelrassen, waarvan er jaarlijks nieuwe op de markt lijken te komen. "Speciale rassen zoals Comice, Seckel en Concorde hebben een kleiner marktaandeel dan D'Anjou. Het aanbod aan rassen blijft redelijk stabiel in de perencategorie wanneer men dit vergelijkt met overige categorieën. Dit kan mede toegeschreven worden aan het feit dat perenbomen moeilijker te cultiveren zijn en het vrij lang duurt voordat de bomen vruchten gaan produceren."


Grote maten
Het perenseizoen is uitstekend verlopen. "Hoewel het volume gelijk is gebleven aan dat van vorig jaar, zijn er dit seizoen grotere maten geoogst. Vorig jaar waren er veel kleine maten die Stemilt verkoopt in draagtassen van 1,4 kilo onder de merknaam Lil Snappers. De grotere maten van dit seizoen maken goede promoties mogelijk. "Aangezien het grootste gedeelte van de oogst grote maten betreft, kijken we naar mogelijkheden om onze peren tegen de feestdagen extra te promoten."

Voor meer informatie: 
Stemilt Growers LLC 
Tel: 509-662-9667 
Publicatiedatum: