Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Jan Nowakowski, Genesis Fresh

"Wegvallen Russische markt mogelijk zegen voor Poolse AGF-sector"

"Ik denk dat het wegvallen van de Russische markt misschien wel goed voor de handel is geweest. Het heeft ons ertoe gedwongen actief en concurrerend te worden, en ons meer te richten op dienstverlening en kwaliteit. Bovendien hebben wij ons noodgedwongen op nieuwe, veeleisende markten begeven waar wij moeten beantwoorden aan nieuwe eisen. Via bezoeken van vertegenwoordigers uit deze landen hebben wij informatie opgedaan over de kwaliteitseisen en de gevraagde rassen. Hierdoor zijn wij alert gebleven en kunnen wij inspelen we op nieuwe en voorheen voor ons onbekende markteisen," vertelt Jan Nowakowski van Genesis Fresh.


Gelukkig voor Genesis Fresh, had het bedrijf al lang voor het ingaan van de Russische boycot besloten nieuwe markten te betreden. 

"We waren er van overtuigd dat we konden beantwoorden aan de eisen van Aziatische en Afrikaanse landen, zoals India, de Verenigde Arabische Emiraten en Singapore. Sinds 2012-2013 heeft het team van Genesis Fresh, waaronder ikzelf, menig zakenreis gemaakt, en vele congressen en vakbeurzen in het buitenland bezocht met als doel potentiële klanten te ontmoeten en kennis te maken met de verschillende markten. Het bezoeken van landen in Azië en Afrika heeft ons niet alleen inzicht gegeven in hoe deze markten functioneren maar ook in wat de eisen van onze potentiële klanten zijn," legt Jan uit. "We hebben eveneens geleerd hoe we succesvol kunnen samenwerken met verschillende culturen zodat we in staat zijn langdurige, betrouwbare zakenrelaties aan te gaan."

"We hebben importeurs uit deze landen vervolgens ook in Polen uitgenodigd om onze boomgaarden te bekijken en onze producten te proeven. Dit heeft onze klanten vertrouwd gemaakt met Poolse appelteeltmethoden. Bovendien hebben zij rassen en verpakkingen kunnen kiezen die het best aansluiten bij hun markten," vertelt Jan.




Het resultaat van al deze inspanningen is dat het bedrijf nu niet alleen de binnenlandse en Europese markt bedient maar ook naar een groeiend aantal andere bestemmingen exporteert. In Azië heeft het bedrijf stabiele handelspartners gevonden, zoals in Vietnam, Singapore, Hong Kong, India ,Maleisië, Egypte, de Verenigde Arabische Emiraten, Afrika en Canada waar het bedrijf met succes fruit levert.

"We treffen momenteel voorbereidingen voor het betreden van de Chinese markt. We kennen de Chinese cultuur goed evenals de manier van zakendoen, wat te danken is aan het feit dat ik het laatste jaar heel wat tijd in China heb doorgebracht om een beeld te krijgen van de appelteelt in de verschillende provincies. "Ik heb veel geleerd over de kwaliteit en verpakking. Ik ben dan ook in staat Poolse vrachten aan te passen aan de Chinese eisen," legt Jan uit.

Marketing en Aanwezigheid in het buitenland
In het kader van de huidige situatie zijn er veel nieuwe, binnenlandse programma's voor telers ontwikkeld die ervoor moeten zorgen dat men kan blijven concurreren. Tegenwoordige zijn markten professioneler dan voorheen en de Poolse markt bereid zich voor om aan de eisen van deze nieuwe klanten te kunnen voldoen.

Veel telers investeren in de aanschaf van appelbomen van rassen die in trek zijn op nieuwe markten. De bomen worden met name bij kwekerijen in Nederland en Italië gekocht.

Jan benadrukt dat Polen meer aan reclame zou moeten doen om zijn appelen beter in de markt te positioneren.

Genesis Fresh heeft deelgenomen aan diverse internationale vakbeurzen om zijn producten en diensten te presenteren en is van mening dat dit een effectieve manier is om de aandacht van potentiële buitenlandse importeurs te trekken.

"We nodigen potentiële klanten ook uit om een bezoek te brengen aan Poolse boomgaarden en kennis te maken met onze teeltmethoden en producten. We nemen actief deel aan talloze conferenties over fruit import en -export en reizen de wereld af om te ontdekken welke smaken, kleuren en rassen gewild zijn in nieuwe afzetgebieden. We doen grondig onderzoek naar wat de markt nodig heeft en passen onze productvoorstellen hierop aan door proefzendingen te sturen," vertelt Jan.

Om zijn positie op de verschillende markten te versterken, heeft het bedrijf besloten kantoren te openen in India en China en wordt er gewerkt aan de oprichting van een dochteronderneming in Egypte. Jan legt uit dat door vertegenwoordigers te hebben in deze gebieden de dienstverlening naar de klanten toe verbeterd en het importproces beter gemonitord kan worden.

"We willen dat onze klanten zich op hun gemak voelen en eenvoudig toegang hebben tot informatie over ons aanbod en de actuele verkrijgbaarheid van producten."


Voor meer informatie:
Jan Nowakowski
Genesis Fresh
Tel.: +48 223783405
Email: j.nowakowski@genesisfresh.com
www.genesisfresh.com
Publicatiedatum: