Lidl wint bij 'Handelaar van het jaar' en 'Webshop Awards'
Lidl won de eerste plaats voor 'Handelaar van het jaar' in de categorie 'discounters' en heeft dankzij het hoogste aantal stemmen de titel 'meest geliefde handelaar' ontvangen. Bij de keuze van de beste online-shop won Lidl eveneens in de categorie 'discounters'. Met deze onderscheidingen wordt weer eens duidelijk hoe tevreden de klanten met Lidl Duitsland zijn, of het nu gaat om boodschappen doen in de filialen of om online-shopping. "We bieden onze klanten sinds meer dan 40 jaar goede kwaliteit tegen de beste prijs en we reageren op hun behoeftes door middel van innovatieve concepten. We zijn er erg trots op dat dit door de klanten gewaardeerd wordt en bedanken ons bij allen die ons iedere dag weer hun vertrouwen schenken", aldus Jan Bock van Lidl Duitsland.
Duitse consumenten konden van 1 april tot en met 30 september 2016 kiezen welke handelsketens en online-shops zij de beste van Duitsland vinden. Bij de keuze van 'Handelaar van het jaar Duitsland' konden zij uit meer dan 350 handelsketens in 26 categorieën kiezen. De consumenten hielden daarbij rekening met negen criteria: prijs-kwaliteitsverhouding, prijsniveau, acties en aanbiedingen, assortiment, innovatie, service, deskundigheid van het personeel, klantvriendelijkheid en sfeer. Bij de keuze voor de 'Webshop Awards Germany' hebben de ondervraagden bij de online-shops de focus op levering en betaling gelegd.