EU subsidieert opnieuw Conference-campage in Duitsland
De promotie bestaat voornamelijk uit proeverijen op de winkelvloer en deelname op beurzen. Met de slogan 'Conference, altijd een goed idee', een website en informatieflyers, worden consumenten gewezen op de veelzijdigheid van Conference. Daarbij wordt de nadruk gelegd op de eigenschap dat deze peer zowel hard (knackig frisch) als zacht (saftig suss) lekker smaakt.
De vervolgcampagne start begin 2017 en de uitvoering ligt in handen van VLAM en GroentenFruitbureau. In Nederland heeft de Nederlandse Fruittelers Organisatie (NFO) ervoor gezorgd dat de campagne, naast de bijdrage van NFO en VLAM, wordt meegefinancierd door negen Nederlandse fruitexporteurs, te weten: Fruitmasters, the Greenery, Veiling Zuid Limburg, Veiling Zaltbommel, Best of Four, Timmermans bv, Jan Oskam bv, Groda bv en Gebr. Van Blijderveen bv. Het totaal aangevraagde EU-subsidiebedrag betreft circa 1,3 miljoen euro: 80 procent van het totale campagnebudget. Het definitieve bedrag staat vast zodra de EU het contract heeft ondertekend, naar verwachting eind dit jaar.
Bron: NFO