Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

EU subsidieert opnieuw Conference-campage in Duitsland

De komende drie jaar zullen Nederland en BelgiĆ« opnieuw hun Conference peren promoten op de Duitse markt. De EU heeft onlangs positief gereageerd op de subsidieaanvraag voor Conference-promotie gericht op Duitsland, die afgelopen voorjaar is ingediend door GroentenFruitbureau uit Nederland en het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM). De fruittelers en fruithandelaren hebben de afgelopen jaren door een gestage groei van de export de potentie kunnen zien van de Duitse markt. De Duitse consument en retail is dankzij de Conferencepromotie sinds 2012 steeds bekender geworden met dit perenras. Deze bekendheid kan dankzij de voortzetting van de campagne verder worden uitgebreid.



De promotie bestaat voornamelijk uit proeverijen op de winkelvloer en deelname op beurzen. Met de slogan 'Conference, altijd een goed idee', een website en informatieflyers, worden consumenten gewezen op de veelzijdigheid van Conference. Daarbij wordt de nadruk gelegd op de eigenschap dat deze peer zowel hard (knackig frisch) als zacht (saftig suss) lekker smaakt.



De vervolgcampagne start begin 2017 en de uitvoering ligt in handen van VLAM en GroentenFruitbureau. In Nederland heeft de Nederlandse Fruittelers Organisatie (NFO) ervoor gezorgd dat de campagne, naast de bijdrage van NFO en VLAM, wordt meegefinancierd door negen Nederlandse fruitexporteurs, te weten: Fruitmasters, the Greenery, Veiling Zuid Limburg, Veiling Zaltbommel, Best of Four, Timmermans bv, Jan Oskam bv, Groda bv en Gebr. Van Blijderveen bv. Het totaal aangevraagde EU-subsidiebedrag betreft circa 1,3 miljoen euro: 80 procent van het totale campagnebudget. Het definitieve bedrag staat vast zodra de EU het contract heeft ondertekend, naar verwachting eind dit jaar.

Bron: NFO 
Publicatiedatum: