Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Verkoopvolume frambozen, blauwe bessen en cranberry's stijgt 32%

AGF-afdeling aanjager van supermarktomzet

De AGF-afdeling is een belangrijke aanjager van de supermarktomzet. Uit cijfers van onderzoeksbureau IRI is dit jaar voor ruim 300 miljoen euro meer uitgegeven aan AGF dan het jaar ervoor. In 2016 wordt een omzetstijging van zo'n 10 procent verwacht bij sommige supermarktketens. Die groei sluit aan bij de huidige maatschappelijke trend van gezonde en bewuste voeding.

De verkoop van kleinfruit als frambozen, blauwe bessen en cranberry's groeit sterk. Dat volume nam dit jaar al met 32 procent toe. In de afgelopen 4 jaar is de omzet van blauwe bessen meer dan verdrievoudigd. Samen met een omzetgroei van 5 procent in groente en 9 procent in overig fruit, verklaart het de forse omzetstijging van groenten en fruit.

IRI waarschuwde onlangs wel voor een mogelijke omslag. Fruit heeft nu nog een gezond imago, maar fruitsappen liggen al onder vuur vanwege het suikergehalte. Als dat sentiment omslaat naar fruit, kan dat een obstakel vormen voor verdere toename van de verkopen.

Bron: Distrifood / AgriHolland
Publicatiedatum: