Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Eroski gaat meer voedingsmiddelen doneren

Hogere prijzen voor Britse consumenten

VK: M&S kan kwart van zijn waarde verliezen
Volgens analist Zak Mir is het mogelijk dat Marks & Spencer bijna een kwart van zijn waarde verliest. De aandelenkoers is volgens hem met 30% afgenomen. De waarde per aandeel kan mogelijk terugvallen tot £250, wat sinds de Brexit-uitslag een dieptepunt is.
Klik hier om meer te lezen op proactiveinvestors.co.uk.

VS: Wegmans breidt aanbod uit met groentenpakketten
Wegens de toenemende belangstelling van consumenten voor groentenoedels heeft Wegmans nieuwe producten aan zijn assortiment aan groentepakketten toegevoegd. De retailer heeft onlangs noedels van zoete aardappelen, bieten en muskaatpompoenen in de schappen geplaatst, samen met een soort rijst gebaseerd op bloemkool.

Bron: Wegmans

De nieuwe producten zijn in alle vestigingen van Wegmans beschikbaar. Er is verder geen achtergrondinformatie over de pakketten bekendgemaakt, omdat Wegmans uit beleid geen informatie aan handelsbladen geeft. (supermarketnews.com

Amazon Fresh actief in Noord-Texas

De thuisbezorgingsdienst van Amazon Fresh is nu ook beschikbaar in het noorden van Texas. Inwoners in de omgeving van Fort Worth en anders steden als Arlington, Burleson, Southlake en Watauga kunnen zich hiervoor aanmelden. (star-telegram.com)

Spanje: Eroski gaat meer voedingsmiddelen doneren
De supermarktketen Eroski heeft tot nu toe in het jaar meer dan 1.240 ton aan voedingsmiddelen gedoneerd aan liefdadigheidsinstanties. Het bedrijf heeft in al zijn vestigingen een plan onder de naam "Desperdicio Cero" ingesteld, dat voedselverspilling tegengaat. Sinds 2013 werkt Eroski aan de hand van dit plan samen met meer dan 50 sociaal-maatschappelijke initiatieven. (esmmagazine.com)

Lidl wil Texaanse retailmarkt op
Lidl zoekt naar mogelijkheden om vestigingen in Texas te openen, maar heeft vooralsnog geen specifieke locaties bekend gemaakt. "Onze focus ligt momenteel op onze activiteiten aan de oostkust, maar we kijken wel naar plekken in Texas," aldus Lidl-woordvoerder Will Harwood in een gesprek met de Houston Business Journal.
Klik hier om meer te lezen op bizjournals.com.

VK: dalende pond leidt tot conflict tussen Tesco en leveranciers

Tesco heeft populaire producten als Marmite van zijn website gehaald wegens een geschil met leverancier Unilever. De voorraad aan bepaalde merken raakt op, nu blijkt dat Tesco zich verzet tegen de plannen van Unilever om zijn prijzen met 10% te verhogen. De reden voor de prijsverhogingen is omdat de Britse pond tegenover de dollar sinds de Brexit-uitslag sterk in waarde is gedaald. (sfchronicle.com)

Hongarije: Meer dan 80 retailers worden lid van Spar
Klik hier om het artikel te lezen.

Cnova boekt langzaam vooruitgang in derde kwartaal
Cnova, dat namens Casino online supermarkten in Frankrijk en Ivoorkust beheert, had een in het derde kwartaal een netto omzetgroei van 2,8% tot €414 miljoen. De redenen voor het resultaat waren volgens het bedrijf een tegenvallende netto omzet in juli. Cnova heeft geleidelijk in 2016 een aantal activiteiten afgesloten of over laten nemen door andere bedrijven, zoals in het geval van de overname van Big C in Thailand. Ook is Cnova Brazil overgenomen door Casino's eigen Via Varejo-keten, waarmee meer druk is ontstaan om meer omzet in Frankrijk te genereren. (igd.com

China: Lianhua houdt rekening met netto verlies van 20% tot 40%
Lianhua Supermarket heeft aangekondigd dat in de negen maanden tot 30 september van dit jaar het netto verlies toe kan nemen met 20% tot 40%. De redenen hiervoor zijn de afnemende vraag op de markt en de toenemende concurrentie van zowel online als offline retailers. (thestandard.com.hk)

Duurdere prijzen voor Britse consumenten
Britse consumenten moeten rekening houden met prijsstijgingen. De reden hiervoor is dat de pond in waarde is gaan dalen sinds de Brexit-uitslag, aldus voormalig Sainsbury's-directeur Justin King. Volgens Justin King gaan de supermarkten niet in staat zijn om de toenemende importkosten op te vangen, nu de pond zwakker is gaan staan tegenover de dollar en de euro. In plaats daarvan gaan de ketens volgens hem deze kosten aan de consument doorberekenen door middel van hogere prijzen. (theguardian.com)

India: Bigbasket fuseert met startups

De online supermarkt Bigbasket wil fuseren met online startups in de voedingsmiddelensector om zo het eigen merk meer te profileren. Bigbasket is eerder actief geworden in het B2B-segment om zijn huismerk-assortiment aan te bieden. Door fusies met andere bedrijven in dit segment kan Bigbasket makkelijker klanten als restaurants en cateringbedrijven bereiken en kunnen startups met groeiproblemen aan een grotere omzet komen. (indiaretailing.com)

Brazilië: Succes voor initiatieven van GPA bij Multivarejo
Volgens GPA beginnen de nieuw ingevoerde initiatieven bij Multivarejo zijn vruchten af te werpen. De initiatieven waren erop gericht om Multivarejo meer concurrerend vermogen qua prijs te geven en om te zorgen dat de keten onder consumenten een beter imago heeft. Een van de initiatieven was de promotie "1,2,3, Passos da Economia" ("1,2,3 spaarstappen"), waarmee in combinatie met lage prijzen voor groente en fruit en een laagste prijsgarantie voor een aantal alledaagse producten de omzetvolumes werden verbeterd. GPA geeft echter toe dat ondanks dit goede resultaat in de afdeling voor voedingsmiddelen er nog steeds sprake is van een zwak resultaat bij de categorie van non-foodproducten.(igd.com)




Publicatiedatum: