Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
fotoreportage

Fresh Market Warschau trekt meer internationale deelnemers

De laatste jaren bevindt de Poolse markt zich op een keerpunt en dat was goed terug te zien tijdens de vakbeurs Fresh Market die op 23 september in Warschau plaatsvond. Van oudsher wordt Fresh Market voornamelijk door de Poolse sector bezocht, maar tijdens de editie van dit jaar waren er opvallend meer internationale deelnemers aanwezig.

Klik hier voor een fotoverslag



Het evenement was iets anders van opzet dan andere beurzen. De retailershal in het Merchant's Trade Centre, waar men één op één met kopers kon spreken, vormde de grootste trekpleister van de beurs. Tijdens de gesprekken, die ieder 10 minuten duurden, waren deelnemers in de gelegenheid hun producten aan AGF-handelaren te presenteren.


Vanaf linksboven met de klok mee:
1. Patrick Slobbe en Harro van Dam (Olympic Fruit), 2. Barbara Forys (Levarht), Sabina Dziecielska (Rainbow International - Harvest House) en Tomasz Traczyk (Fresh World International), 3. Kees Oskam en Erik Flux (Handelsmaatschappij Jan Oskam) en 4. Marc Betjes (Lava) and Tom Premereur (REO Veiling)


Naast de retailershal was er ook een hal met stands die volop mogelijkheden tot netwerken bood en waar gedurende de gehele dag paneldiscussies gehouden werden over uiteenlopende onderwerpen zoals het wegvallen van de Russische markt, de afzetmogelijkheden in het westen en de gevolgen van de boycot op de markt. Er werd eveneens aandacht besteed aan de binnenlandse en biologische markt.


Het appelsap in PET-blik van Urszula Zaradkiewicz en Beata Zielinska won de award voor Product van het Jaar 2016

Bedrijven mochten ook producten inzenden voor de Fresh Market Award-Product van het Jaar 2016 verkiezing. Er kon via internet en tijdens het evenement gestemd worden, waarbij het Natural Juice 100% Royal Apple van Activ Sp z.o.o. in PET-blik als winnaar uit de bus kwam. Cristobal Meseguer won de online verkiezing voor zijn verpakking MPaper.


MPaper verpakking van Cristobal Meseguer.

Klik hier voor een fotoverslag