Het evenement was iets anders van opzet dan andere beurzen. De retailershal in het Merchant's Trade Centre, waar men één op één met kopers kon spreken, vormde de grootste trekpleister van de beurs. Tijdens de gesprekken, die ieder 10 minuten duurden, waren deelnemers in de gelegenheid hun producten aan AGF-handelaren te presenteren.
Vanaf linksboven met de klok mee:
1. Patrick Slobbe en Harro van Dam (Olympic Fruit), 2. Barbara Forys (Levarht), Sabina Dziecielska (Rainbow International - Harvest House) en Tomasz Traczyk (Fresh World International), 3. Kees Oskam en Erik Flux (Handelsmaatschappij Jan Oskam) en 4. Marc Betjes (Lava) and Tom Premereur (REO Veiling)
Het appelsap in PET-blik van Urszula Zaradkiewicz en Beata Zielinska won de award voor Product van het Jaar 2016
Bedrijven mochten ook producten inzenden voor de Fresh Market Award-Product van het Jaar 2016 verkiezing. Er kon via internet en tijdens het evenement gestemd worden, waarbij het Natural Juice 100% Royal Apple van Activ Sp z.o.o. in PET-blik als winnaar uit de bus kwam. Cristobal Meseguer won de online verkiezing voor zijn verpakking MPaper.