Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Lokale AGF stimuleert omzet Eroski | Voormalige Tesco-topmannen ontkennen schuld

Europese retailers omzeilen Russisch embargo

VS: IGA gaatonline
IGA gaat een online platform opzetten dat moet concurrerenmet grote Amerikaanse retailketens. De service krijgt de naam IGA GO en geeftconsumenten mogelijkheden voor thuisbezorging en het afhalenvan bestellingen bij IGA-vestigingen.(supermarketnews.com)

Spanje:Lokaal AGF stimuleert omzet Eroski

Bij Eroski neemt de omzet toe dankzij lokaal geteeldeAGF. In het eerste halfjaar van 2016 nam bij vestigingen in Baskenland de omzetvan alle lokaal verkregen producten toe met 10%, terwijl dezelfde categorie inAragon qua omzet met 12% groeide. In Aragon nam het omzetvolume vanzuivelproducten van lokale leveranciers toe met 40%, wat mede kwam door deintroductie van lokaal verkregen yoghurt- en kaasproducten. De omzet van lokaleAGF steeg in dezelfde regio 20%. Eroski breidde in zowel Aragon als Baskenlandzijn retailnetwerk uit met het Contigo-format. In dit format wordt een grotefocus gelegd op vers AGF.(igd.com)

VS:Costco ziet toekomst in biologisch segment
Costco heeft grote verwachtingen van de omzet vanbiologische producten, mits de keten in staat is om dit in te slaan. Hetbedrijf heeft van alle Amerikaanse retailers op dit moment het grootsteomzetvolume aan biologische producten en is in dit opzicht zelfs groter danWhole Foods. De jaaromzet zit nu al rond de $4 miljard (€3,6 miljard) en naarverwachting zal er met 2020 jaarlijks meer dan $10 miljard (€8,9 miljard) aanomzet worden gedraaid. Volgens CEO Craig Jelinek kan Costco echter niet aangenoeg biologische producten komen om deze omzetgroei in stand te houden. (eurofresh-distribution.com)

Australië: Samsung werkt metWoolworths aan bezorgdienst
Samsung heeft een nieuw soort koelkast op de markt gezet, die wordt uitgerust met een touchscreen. Hiermee kan een app worden bediend, waarmee consumenten direct boodschappen kunnen bestellen bij Woolworths.(itwire.com)

Europese retailers omzeilen Russisch embargo
De producten van vestigingen in de Krim van Metro en Auchan worden geleverd via Rusland. Er wordt daarbij gebruik gemaakt van een veerboot en een haven die onder de sancties van de EU vallen, aldus mensen die betrokken zijn bij de logistiek. Dat zou betekenen dat bedrijven manieren vinden om het in 2014 ingestelde embargo te omzeilen. In de schappen van de dochterondernemingen van deze twee ketens liggen producten die duidelijk zijn voorzien van logo's van deze twee ketens. De goederen komen binnen met een veerboot die aankomt in de havenstad Kerch in de Krim.(Reuters)

VK: Voormalige Tesco-topmannen ontkennen schuld
De drie voormalige directieleden van Tesco die beschuldigd zijn van fraude ontkennen voor de rechtbank schuldig te zijn. De drie directieleden staan terecht in de Southwark Crown Court in London en waren onlangs voor het eerst in deze zaak aanwezig bij de rechtbank. Op 20 oktober moeten ze opnieuw voor de rechter verschijnen.(Reuters)

Nigeria: Spar is beste supermarkt van 2016
De hypermarktketen van SPAR in Nigeria is door het African Quality Institute uitgeroepen tot de beste supermarkt van 2016. Spar wordt door het instituut geroemd om zijn kwaliteitsstandaard en de goede service naar de consumenten toe. (thenationonlineng.net)


Australië: Leveranciers onder druk door kleiner assortiment van Woolworths en Coles
De grote Australische supermarktketens Woolworths en Coles slanken hun assortiment af om kosten te besparen en beter te kunnen concurreren met Aldi. Dit leidt echter tot problemen voor leveranciers. Volgens Gary Dawson van de Australian Food and Grocery Council is de druk op leveranciers al vijf jaar onverminderd groot, met name voor leveranciers die in een categorie bekend staan als derde of vierde keus. (smh.com.au)

NL: 1 op de 6 consumenten doet in 2017 online boodschappen 
Bijna 1,6 miljoen Nederlandse consumenten hebben al eens minstens een keer online boodschappen gedaan. Naar verwachting zal in 2017 dit aantal neerkomen op 2 miljoen. Dat betekent dat een op de zes Nederlandse consumenten in 2017 hun boodschappen online gaan doen. De totale omzet van de Nederlandse online supermarktsector zal naar verwachting toenemen met 30%.(Ecommerce News‎)

Singapore: Online supermarkt RedMart zoekt opties voor overname

De in Singapore gevestigde online supermarkt RedMart zoekt naar mogelijkheden om zich over te laten nemen. Het bedrijf onderzoekt in samenwerking met een investeringsbank en miljardair Eduardo Saverin (tevens mede-oprichter van Facebook) de mogelijke opties. RedMart is al in gesprek met partijen die interesse hebben in een overname, zoals de keten NTUC FairPrice.(insideretail.asia)

VS: Nieuwe Market 32-winkel met focus op biologisch en lokaal
De Golub Corporation heeft in Oxford in Connecticut zijn eerste Market 32-vestiging geopend. Het bedrijf wil voor deze vestiging zo veel mogelijk gebruik maken van lokale telers. Ook is de Golub Corporation van plan om een groot assortiment aan biologische producten aan te bieden.(eprretailnews.com)

Ierland: SPAR promoot vers AGF onder kinderen
Spar is in Ierland begonnen met het Better Choices Kids-programma, waarmee porties aan gezonde producten worden toegespitst op kinderen. In het assortiment van dit programma zijn onder andere verse AGF opgenomen en wordt een speciaal lunchpakket geïntroduceerd dat een stuk fruit bevat. Het Better Choices Kids-programma ligt in lijn met het Better Choices-initiatief dat door SPAR in juni werd gelanceerd. (kamcity.com

Filipijnen: Puregold wil uitbreiden

De Filipijnse marktleider Puregold wil zijn winkelnetwerk vergroten in de provincies Visayas en Mindanao. Volgens onderdirecteur Antionio delos Santos komt de uitbreiding van 25 nieuwe vestigingen overeen met het aantal winkels dat het bedrijf jaarlijks toe wil voegen aan zijn netwerk. De omzet van de supermarktketen nam vorig jaar toe met 13%.(igd.com)
Publicatiedatum: