Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Meer Italiaanse tomaten en sinaasappelen door Rotterdamse haven

Dankzij de opening van een kantoor in Milaan zal de Oldenburg-Portugiesische Dampfschiffs-Rhederei (OPDR) intensiever de Italiaanse markt bewerken. Naar verwachting betekent dit dat er meer Italiaanse tomaten, sinaasappelen, hazelnoten, wijn en olijfolie via de Rotterdamse haven getransporteerd zullen gaan worden.

OPDR onderhoudt vanuit de Rotterdam Short Sea Terminals (RST), de grootste dedicated op- en overslag terminal voor shortsea schepen van Europa, een aantal verbindingen met een dozijn bestemmingen in onder andere het VK, Frankrijk, Spanje, Portugal en Marokko. In combinatie met de hoogfrequente railverbinding tussen Noord-Italië en Rotterdam betekent dit een uitstekende exportmogelijkheid voor Italiaanse producenten van (verse) consumentenproducten zoals fruit, groenten en wijn. De in juni geopende Gotthard-spoortunnel maakt deze route alleen maar interessanter. De 57 kilometer lange tunnel door de Zwitserse Alpen betekent een uur tijdwinst op de belangrijke Rotterdam-Genua railcorridor.

Overigens is op dit moment Italië al, na Duitsland, de één-na-grootste bestemming voor containergoederenvervoer per spoor uit Rotterdam. Per jaar gaan er ongeveer zo'n 150.000 TEU heen en weer.

Bron: Havenbedrijf Rotterdam
Publicatiedatum: