Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Amsterdam Produce Show, 2 - 4 november 2016

"Nederlandse AGF-sector moet zichzelf meer profileren"

Madrid heeft Fruit Attraction, Berlijn Fruit Logistica en het Verenigd Koninkrijk de London Produce Show. Nederland ontbreekt op deze lijst van steden en landen met grote AGF-vakbeurzen.

Dit jaar komt daar verandering in met de eerste editie van de Amsterdam Produce Show. "De Nederlandse AGF-sector moet zichzelf internationaal wat meer profileren," is de mening van exposant en sponsor, Nic Jooste van Cool Fresh International. "We moeten dat doen met passie en trots!," voegt Jooste er aan toe.

"Jaren geleden was er de AGF Total beurs," herinnert Nic zich, maar die tijd is allang voorbij. Hoewel er niks mis is met internationale beurzen zoals Fruit Attraction en Fruit Logistica hebben deze ook nadelen. "Op deze mega-beurzen maakt men onderdeel uit van een immense organisatie en iedereen weet hoe moeilijk het is om je te onderscheiden van de menigte."

Efficiënte uitwisseling
Bovendien brengen deze grootschalige evenementen aanzienlijke kosten met zich mee. "Als exposant ben je al gauw €20.000 kwijt voor een stand. "En dan is het nog maar de vraag of je genoeg opvalt tussen de anderen en bezoekers weet te trekken," vervolgt Hugo Vermeulen, directeur van Cool Fresh International. Bij een kleinere beurs, zoals de London Produce Show, is het gemakkelijker om directe contacten te leggen, terwijl de kosten lager zijn. Het kleinschalige karakter van de show wordt door de organisatoren omschreven als 'boutique'. "Iedereen ontmoet elkaar en er wordt gezorgd dat er veel kopers uit de retail-, groothandel-, en foodservicesector aanwezig zijn, wat deze opzet zeer efficiënt maakt."



De Amsterdam Produce Show 2016 zal van 2 tot 4 november gehouden worden in de iconische Westergasfabriek in Amsterdam. "Een briljante keuze," vindt Hugo. "We zijn al in New York en Londen geweest en vanuit zakelijk oogpunt zijn we van mening dat deze opzet meer gelegenheid biedt voor direct contact." Dit is één van de redenen waarom Cool Fresh International besloten heeft het evenement te sponsoren. 

Naast de vakbeurs zal de Amsterdam Produce Show ook inhoudelijk heel wat te bieden hebben. Er is een uitgebreid programma waarmee invulling gegeven wordt aan de vier pijlers van de show: duurzaamheid, innovatie, educatie en gezondheid. Voor de uitvoering hiervan wordt samengewerkt met CSR Nederland, TNO, de Universiteit van Wageningen en de HAS in Den Bosch. Naast het geven van praktijkvoorbeelden, informatie over trends en ontwikkelingen en presentaties, hoopt men met dit programma jongere generaties te interesseren voor de AGF-sector.

In navolging van de shows in New York en Londen is er een speciaal programma voor studenten ontwikkeld, waarbij een ruimte gereserveerd is waar afgestudeerden hun kennis kunnen presenteren. Volgens Nic is het betrekken van jongeren hard nodig. "Eerlijk is eerlijk, er werken veel ouderen in deze sector, terwijl de kopers en consumenten steeds jonger zijn." Om vers bloed en nieuwe kennis binnen te halen, willen we ons aan studenten presenteren als een dynamische bedrijfstak."

In de zogeheten kenniszones zullen instituten en organisaties de nieuwste kennis over tal van sector-gerelateerde onderwerpen de revue laten passeren. "Het kennisniveau in de Nederlandse AGF-sector is fenomenaal," vertelt Nic. "We hebben onze sector nog niet eerder op deze manier kunnen profileren en we kijken daarom met veel enthousiasme uit naar dit evenement."

De organisatoren hopen eveneens kleinere spelers uit de AGF-sector aan te trekken zodat ook deze zich kunnen informeren over de nieuwste ontwikkelingen. "Het zal een geweldige show worden met veel input van gerenommeerde kennisinstituten, goed eten en vermaak. Bovenal zal men de show verlaten met veel nieuwe informatie en contacten op zak en dat geeft altijd een goed gevoel," aldus Hugo.


amsterdamproduceshow.com/

Publicatiedatum: