Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Betrouwbare productinformatie voor klanten Alibaba door GS1 standaarden

Alibaba Group nodigt alle (merk)fabrikanten uit om GS1 standaarden te gebruiken voor het beheer van productinformatie. Concreet houdt dit in: unieke productidentificatie voor e-commerce met het GTIN (Global Trade Item Number) en het gebruik van de datapool van GS1 voor het uitwisselen van productinformatie.



Met de GS1 standaarden GTIN en de datapool van GS1 kan Alibaba met haar leveranciers nauwkeurige en volledige productinformatie uitwisselen, voor zowel upstream als downstream (levering en verkoop). Dit helpt bij het efficiënt houden van de supply chain én bij het bieden van standaard informatie die wet- en regelgeving eisen.

Tot slot voldoet de webwinkelbedrijf aan de behoefte van de consument aan transparante informatie over een product. Met de datapool kunnen consumenten immers toegang krijgen tot authentieke en rijke productinformatie, cruciaal voor het slagen in de wereldwijde e-commerce-industrie.

Alibaba helpt ondernemer afzetmarkt te vergroten
Alibaba Group is een van de grootste e-commerce bedrijven ter wereld. In het eerste kwartaal van 2015 werd er voor zo'n 100 miljard euro aan producten verkocht. Het Chinese bedrijf heeft verschillende handelsplatformen, zoals B2B web portals, online detailhandel, betalingsdiensten en is met zijn dochters Taobao.com en Tmall een mix van Amazon, eBay en Paypal, maar groter dan deze drie bij elkaar. Alibaba is niet alleen een internetplatform voor Chinese winkels, maar ook voor de grote westerse merken.

De online platformen van Alibaba, Taobao en Tmall hebben samen meer dan 100 miljoen unieke bezoekers per dag en verhandelen meer dan de helft van alle Chinese detailhandelsverkopen. De Chinese middenklasse bestaat uit 423 miljoen consumenten die internationale producten kopen. Naar verwachting zal dit aantal toenemen tot 500 miljoen. Dat biedt kansen voor het Nederlandse bedrijfsleven.
Publicatiedatum: