Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
The Naked Grocer

Bezorgdienst laat Britten kennismaken met gezonde voeding

Een echtpaar uit Surrey biedt consumenten in de regio de kans om verse groenten en fruit direct vanaf het land te bestellen. Klanten hebben de keuze uit 11 verschillende boxen, alle met een eigen thema zoals fruit voor op het werk, sap (groenten en fruit), salade 'only', soepingrediƫnten, appelen, groenten en fruit, fruit 'only', sap en detox, peutervoeding en perssinaasappelen.



"We zijn gevestigd in Surrey en leveren ook uitsluitend in Surrey waardoor onze koolstofvoetafdruk beperkt blijft. Een bijkomend voordeel voor onze klanten is dat we een klein bedrijf zijn dat werk biedt aan medewerkers uit de regio en lokaal inkoopt. Op deze manier steunen we de plaatselijke economie, wat wij enorm belangrijk vinden," vertelt Chris Bavin, mede-eigenaar van The Naked Grocer.

Het is niet voor het eerst dat Chris zich op de AGF-markt begeeft. Hij is altijd al werkzaam geweest in de sector, waar hij zich bezig hield met de import en verkoop aan groothandelsmarkten in het gehele Verenigd Koninkrijk.




Het bedrijf The Naked Grocer, dat al meerdere retailawards in de wacht sleepte, werd in 2009 opgericht en is het geesteskind van Chris and Millie. Beide zijn zeer trots dat zij drie jaar op rij als finalist genomineerd zijn voor de prestigieuze 'Independent Retailer of the Year Award', waarbij zij tot tweemaal toe als winnaar uit de bus kwamen.

Presentator "Eat Well for Less"
Alsof het runnen van een goedlopende groenten- en fruitbezorgdienst nog niet genoeg is, mag Chris zich ook rede-presentator van het BBC 1 programma 'Eat Well for Less" noemen, samen met Greg Wallace.

Wekelijks stemmen tussen de 4 tot 5 miljoen kijkers af op dit dynamische duo. Het idee achter het programma is om consumenten van hun dure winkelgewoontes af te helpen door hen te laten zien dat zij goed kunnen eten en tegelijkertijd kunnen besparen op hun huishoudbudget. 



Greg Wallace (links) en Chris Bavin (rechts).

"Het programma draait niet alleen om voordelig inkopen doen aangezien retailers met hun prijzenoorlogen lage prijzen ten koste van de kwaliteit laten gaan. De prijs van voeding gaat ons allemaal aan. In ons programma zeggen we vaak dat je moet besparen waar mogelijk, maar dat je soms beter wat meer uit kan geven," legt Chris uit.

"Persoonlijk denk ik dat het er allemaal op neerkomt om consumenten bewust te maken van verse groenten en fruit om de consumptie te verhogen met name met het oog op de jongere generatie, waar we allemaal verantwoordelijk voor zijn. Het maakt niet uit tot welke sociale klasse je behoort, feit is dat de meesten van ons te weinig groenten en fruit binnen krijgen. Veel armere gezinnen komen te weinig in contact met AGF, maar toch beperkt het probleem zich niet uitsluitend tot deze sociale klasse."

Bezoek thenakedgrocer.com voor meer informatie.