Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Filip Fontaine, BelOrta:

"Groenten en fruit profileren als Coca Cola"

Tholen - Op 21 juli was BelOrta in het nieuws bij Kanaal Z. Er werd benadrukt dat de grootste coöperatieve veiling van Europa zich wil profileren als A-merk. Daar is een groot marketingbudget voor gereserveerd en sommige telersgroepen hebben zelf ook geld apart gelegd om hun eigen product nog eens extra te promoten. Filip Fontaine, CEO BelOrta: "Vanuit de eigen middelen hebben we een ruwweg een miljoen euro per jaar vrij gemaakt."

Klik hier voor de uitzending

Minder inwisselbaar
Paul Van Hoof, teler snijbonen. "Ik verwacht wel dat we een meerprijs kunnen realiseren. Maar dat zal tijd en geld kosten." Het promoten gebeurt onder andere door middel van spotjes op TV, het organiseren van leuke acties en de aanwezigheid op social media. 1300 aangesloten telers hopen zo hun product minder inwisselbaar te maken. Filip Fontaine: "Groenten en fruit zijn echte topproducten, dat zijn geen basisproducten meer. Deze topproducten verdienen een A-merk." Twee jaar geleden bedroeg het marketingbudget van BelOrta nog een paar honderdduizend euro. Nu is dat het zevenvoudige.



BelOrta profileert zich niet als 'gezond' of 'van bij ons'. Filip: "De tijd van het belerende vingertje met de uitspraak: 'u moet zeven keer per dag groenten en fruit eten', is voorbij. Consumenten anno 2017 kopen groenten en fruit omdat ze daar zin in hebben en omdat ze het plezant vinden. 'Happines in a bottle', het Coca Cola principe is de boodschap die we willen communiceren."

Klik hier voor de uitzending

Bron: Kanaal Z
Publicatiedatum: