'Die Mellie': nieuw Duits zachtfruitconcept
Foto: Er vond in het Scheck-in Center in Frankfurt am Main een aandachttrekkende promotie-actie met Melanie Müller plaats. Van links naar rechts: Michael Hermes (marketingleider bij Landgard), Melanie Müller, Thomas Bittel (directeur Landgard Obst & Gemüse Holding), Martine Debaeke (teamleider Scheck-in Center Frankfurt), Peter Splettstößer (marktleiding Scheck-in Center Frankfurt). Foto: Landgard.
Nieuw zachtfruitconcept succesvol gestart
Melanie Müller is reeds sinds 2012 door verschillende tv-formats bij een breed publiek bekend en werd onder andere als kandidate in de realityshow 'Der Bachelor' en als winnares van het achtste seizoen van 'Ich bin ein Star – holt mich hier raus' bekend. Daarnaast is ze succesvol als schlagerzangeres. Ze is met name bij jongvolwassenen erg geliefd door haar vlotte, onbezorgde, eerlijke en brutale manier van doen. Dankzij haar regelmatige tv-optredens en haar omvangrijke activiteiten in de social media – alleen al op Facebook heeft Melanie Müller ongeveer een half miljoen fans – is haar gezicht voor de jonge doelgroep zeer goed uitgekozen. Op deze basis worden er samen met Landgard bijpassende productconcepten ontwikkelt.
Foto: Landgard
Het concept omvat moderne, aandachttrekkende verpakkingen met de foto van de tv-ster en bijpassende, vlotte uitspraken. Daarnaast horen wisselende receptkaarten als verzamelbijlage tot het verkoopconcept. Landgard ondersteunt de verkoop in de levensmiddelenhandel daarnaast met promotieacties zoals onlangs in Frankfurt am Main.
"Met het productconcept 'Die Mellie' slaan we volledig nieuwe wegen in bij de verkoop van groenten en fruit", zegt Armin Rehberg, bestuursvoorzitter van Landgard. "Tegenwoordig is het van doorslaggevend belang om producten ook van een emotionele meerwaarde te voorzien en een verhaal rondom het product te vertellen. Dat lukt als men bereid is nieuwe wegen in te slaan. Melanie Müller is jong, vlot en heeft gewoon een verkwikkende manier van doen. Zo wekken we met een knipoog en een grappige spreuk zin in onze producten, zoals nu bij de Mellie-aardbeien.
De samenwerking werd in het kader van de Fruit Logistica 2016 aangegaan en ging in de handel van start met het product aardbeien. Het concept wordt momenteel al verder uitgebreid naar andere productgroepen zoals frambozen en blauwe bessen, maar ook paprika's en vleestomaten. Daarnaast wordt er een uitbreiding van het concept naar aardbeien- en paprikaplanten voorbereid. Zo ontstaat zo te zeggen de 'Mellie-Family'.