Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Grotere afzet AGF
Rusland: Dixy Group speelt in op 'vers' trend
De Russische Dixy Group houdt sinds het begin van de zomer de seizoensvoorkeuren van zijn klanten bij. Om in te spelen op de zomertrends in de menukeuzes van hun klanten, biedt Dixy een ruim assortiment verse producten aan zoals zachtfruit, groenten, fruit en zomerse kant-en-klaar maaltijden, die steeds meer in trek zijn vanwege de gunstige prijzen van de retailer. De afzet van kersen in buurtsupers is verviervoudigd ten opzichte van vorig jaar en retailer Victoria zag zijn aardbeienafzet met 50% stijgen.
Analisten van Victoria hebben ook een stijgende trend in de afzet van champignons waargenomen. De afzet steeg met 50% en ook de afzet van pompoenen is sinds vorige zomer verdubbeld. De retailer heeft ook speciale versproducten ontwikkeld. In de eerste zomermaand steeg de afzet van groentespiezen met 66%.
Megamart biedt AGF vaak tegen 50% korting aan als Product van de Week. In juni steeg de afzet van zachtfruit met 46% ten opzichte van vorige zomer, die van verse groenten steeg met ongeveer 20%. De retailer heeft twaalf groentesalades in zijn assortiment en vijf darnkjes op basis van zachtfruit, waarvan die met Russische vossebessen veruit het populairst is.
Ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, zag Dixy de afzet van seizoensfruit, fruit en potkruiden in juni stijgen. De volumes kersen en aardbeien zijn verviervoudigd, de afzet van perziken steeg met 40% en die van groene uien, dille en bladsla met 50%. Om aan de groeiende vraag tegemoet te komen, bieden retailers AGF elk seizoen voor de beste prijzen aan.