Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Naturalicious brengt fruitsappen op de markt op basis van hoge druk pasteurisatie

Op 5 juli heeft het Amsterdamse bedrijf Naturalicious een lijn cold pressed sappen gepresenteerd, die worden geproduceerd door middel van HPP-technologie (hoge druk paseurisatie) om de voedingswaarde van natuurlijke en rauwe groente en fruit te behouden en de houdbaarheid te verlengen tot minimaal 40 dagen. De lancering is het resultaat van twee jaar intensief onderzoek en ontwikkeling en een investering van zo'n 10 miljoen euro. Naturalicious werkt met verschillende Europese telers en heeft productiefaciliteiten voor het persen van sappen in Spanje en Nederland en eigen winkel outlets in het Verenigd Koninkrijk en Nederland. Daarnaast lanceert het bedrijf een snelgroeiende online abonneeservice voor het gekoeld bezorgen van sappen.



Toen de oprichters van Naturalicious voor de eerste keer cold pressed sappen in sapbars in verschillende delen van de wereld op dezelfde dag proefden, ontwikkelden ze een gezamenlijke visie op de toekomst van voeding. De serieondernemers besloten een onderneming te bouwen die innovatie en technologie toepast op de snelgroeiende gezondheid- en welzijnsmarktsector, door het leveren van een lijn cold pressed sapproducten met de beste smaak, beste voedingswaarde en de best mogelijke prijs. Medeoprichter Michel van den Bergh: "Er ging bij ons opeens een lampje branden. We zagen in dat de oorspronkelijke voedingswaarde van natuurlijke en rauwe groente en fruit zo perfect was, dat het gewoon niet verbeterd kon worden." Tabe Ydo, partner van het bedrijf, die samen met Michel de executive board vormt: "Het is onze missie om de superkrachten van de natuur voor iedereen beschikbaar te maken."

Gekoelde bezorgdienst
In de online abonneeservice wordt gebruik gemaakt van een bezorgdienst voor het bezorgen van gekoelde verse sappen. "Onze bezorgdienst is letterlijk erg 'cool'," zegt Ydo. "We zijn de eerste klant van Post NL die gebruik maakt van een gekoelde bezorgdienst. Onze klanten gaan naar onze website, bestellen, en binnen een aantal uur bezorgen we gekoelde sappen aan huis. Het is de eerste dienst in zijn soort in Europa en onze klanten vinden het geweldig."

Schaalvergroting

Het bedrijf is opgericht met het oog op groei. "We zijn een multi-channel bedrijf," zegt Van den Bergh. "Zo zijn we bezig met het opzetten van shop-in-shops, traditionele winkels, drankendistributie en catering, en natuurlijk online kanalen. Dit is iets wat ons bedrijf uniek maakt. Een investering in de gehele toeleveringsketen vergroot onze schaal zodat die aansluit op de behoeften van zelfs de grootste winkelketens én op de persoonlijke behoeften van individuele klanten online. Onze producten zijn niet alleen cold pressed zodat ze meer voedingswaarde behouden, maar zijn ontwikkeld met technologieën, waaronder High Pressure Processed (HPP). HPP staat voor 'high pressure processing', een conserveringsmethode onder hoge druk. Na het persen en het bottelen worden de verse sappen onder hoge druk gebracht (tot 6000 Bar). Veel voorkomende, bederf veroorzakende micro-organismen worden hierdoor geïnactiveerd. Alle gezonde voedingsstoffen als vitaminen en mineralen blijven behouden en de houdbaarheid van verse groente en fruitsappen wordt zo tot 40 dagen gegarandeerd. Hierdoor kunnen we verse sappen aanbieden op plekken waar dat niet eerder mogelijk was."

"We begrijpen dat de markt voor gezondheid en welzijn enorm is, maar dat die ook zijn eigen unieke uitdagingen kent. De meeste verkopers van cold pressed sappen zijn kleinere, regionale familiebedrijven. Ze zijn beperkt in wat ze kunnen leveren ten aanzien van kwaliteit, kwantiteit en waarde. We hebben een onderneming ontwikkeld die technologie toepast in de volledige waardeketen, van grond tot voordeur, om op consistente en betrouwbare wijze uitstekende producten tegen aantrekkelijke prijzen te leveren." Als onderdeel van dit proces heeft het bedrijf een aantal uitstekende partners en aandeelhouders gevonden. Wereldwijd dranken- en voedingsmiddelengigant AMC is niet alleen een grote aandeelhouder, maar ook een belangrijke strategische partner. Met meer dan 80 jaar ervaring in de sector, levert het aandeel van AMC het bedrijf meer kennis en ervaring op."
Publicatiedatum: