Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Op de bres voor consumptie duurzame en plantaardige voeding

HAK sluit zich aan bij Green Protein Alliance

HAK heeft zich samen met enkele andere koplopers in de voedingsbranche als Founding Member gecommitteerd aan de Green Protein Alliance (GPA), een unieke alliantie tussen retail, horeca en voedingsproducenten ter stimulering van de consumptie van plantaardig eten. Als marktleider in zowel vers verwerkte groenten als peulvruchten wil HAK een sleutelrol spelen in deze groeiende gezondheidstrend onder consumenten.

De markt voor plantaardige eiwitten is sinds een paar jaar volop in ontwikkeling. Ook HAK ziet dat er duidelijk sprake is van een maatschappelijke trend, mede ondersteund door de inspanningen van de Gezondheidsraad en het Voedingscentrum. Met haar actieve deelname aan de GPA wil HAK deze ontwikkeling helpen voeden. "Gedragsverandering doe je samen, ieder vanuit zijn eigen kracht. Met de GPA kunnen we een nog grotere katalysator vormen om de consumptie van plantaardige eiwitten verder te stimuleren," licht Nicole Freid, marketing directeur van HAK, toe.

De groentenfabrikant wil vanuit haar positie als A-merk consumenten vooral laten ervaren hoe makkelijk plantaardige voeding opgenomen kan worden in het weekmenu. Consumenten ervaren nog steeds barrières als het gaat om het eten van bijvoorbeeld bonen, aldus Freid. "Wij willen vanuit onze voorlopersrol die drempels verlagen. Onze succesvolle 'Bonen erbij' campagne met topkok Herman den Blijker heeft veel impact gehad op de promotie en daarmee de consumptie van peulvruchten in Nederland. Dat geldt ook voor de bonen in verpakking in vier varianten die wij vorig jaar introduceerden. Omdat deze verpakkingen minder vocht bevatten kunnen deze bonen direct toegevoegd worden aan gerechten. Plantaardig eten wordt op die manier makkelijk onderdeel van het weekmenu."

Uitbreiding van het Bonen in stazak assortiment
HAK realiseerde sinds de campagne 'Bonen erbij' en de introductie van de Bonen in Stazak een stijging van 17% in verkoopvolume, wat een stimulans betekende voor de totale bonenmarkt (+15%). Vanwege het succes breidt HAK haar assortiment deze zomer verder uit. Vanaf week 29 zijn er naast de vier bestaande varianten nog acht stazakken met bonen verkrijgbaar. De groentefabrikant brengt onder meer grote kidneybonen op de markt, en drie varianten bonenmixen: een met rode en bruine bonen, een met witte bonen en een doperwten- linzen-maismix. Volledig nieuw zijn de vier bonenschotels: een traditionele bonenschotel met zwarte bonen, een linzencurry, een kikkererwten- en een kidneybonen schotel.


Green Protein Alliance
De kick-off van de Green Protein Alliance (GPA) vond vandaag plaats in de New World Campus in Den Haag. Dit unieke samenwerkingsverband van koplopers in de voedingsbranche heeft de ambitie om de consumptie van 'groene', gezonde en duurzame proteïneproducten te verhogen. Dat is beter voor mens en milieu én, zo geloven de Founding Members, het levert nieuwe marktkansen op. Het initiatief krijgt steun van de overheid en experts in voeding, gezondheid en milieu. 
Publicatiedatum: