Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Ambitieuze Princesse Amandine aardappel wil marktleider worden
Er is een ambitieus marketingplan opgezet voor Princesse Amandine aardappelen. Alex Lauriot-Prévost, hoofd marketing, vertelt dat men van de Princesse Amandine de 'Pink Lady' onder de aardappelen wil maken. De witte aardappel met stevige schil werd in 1994 door Germicopa ontwikkeld. Voor de komende drie jaar is er voor de reclamecampagne een budget van €2 miljoen gereserveerd.
Het Princesse Amandine areaal is 2.000 hectare groot en de productie bedraagt 42.000 ton, waarvan 80% wordt verkocht aan grote en middelgrote retailers. Het doel is dat tegen 2020 het productievolume gegroeid zal zijn naar 60.000 en dat de aardappel marktleider zal zijn in de categorie witte aardappelen.
Gedurende een periode van negen maanden zal een serie televisiereclames uitgezonden worden. Bovendien zal de verpakking volledig vernieuwd worden. Voordathet merk in 2008 retailers verplichtte de merknaam op de verpakking te vermelden, waren de Princesse Amandine aardappelen bij alle grote retailers te koop. Veel retailers gingen hier niet mee akkoord, waardoor er in 2008 nog maar drie overbleven met de Princesse Amandine in hun assortiment. Het merk heeft door gerichte maatregelen zijn productie echter jaarlijks gemiddeld met 17% weten te vergroten, waardoor veel retailers van gedachten zullen veranderen. De nieuwe marketingcampagne betekent dan ook een flinke stap vooruit voor het merk Princesse Amandine.