Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Cora en Carrefour vernieuwe aankoopovereenkomst

Aldi en Lidl hebben meeste baat bij Brexit

Cora en Carrefour vernieuwen aankoopovereenkomst
De supermarktketens Cora en Carrefour zijn in onderhandeling om hun aankoopovereenkomst te verlengen. De Franse mededingingsautoriteit zal echter wel toestemming moeten verlenen voor dit samenwerkingsverband, aldus Linéaires.com. (esmmagazine.com)

VS: WinCo Foods bouwt distributiecentrum in Texas
Het in Idaho gevestigde WinCo Foods is van plan om in het noorden van Texas een distributiecentrum op te zetten. De faciliteiten gaan een oppervlak hebben van 77.000 vierkante meter en zal worden gevestigd in de stad Denton. Het nieuwe distributiecentrum zal tussen de 25 en 35 winkels gaan ondersteunen. (bizbeatblog.dallasnews.com)

Aldi en Lidl hebben meeste baat bij Brexit
Volgens een recent onderzoek gaan de discountketens Aldi en Lidl het meeste baat hebben bij de Brexit. Uit het onderzoek blijkt dat de Duitse ketens op de korte en middellange termijn betere resultaten zullen krijgen dan de concurrentie in de supermarktsector. Volgens het verslag zijn er verschillende factoren die in deze situatie gunstig zijn voor Aldi en Lidl. Zo kunnen de bedrijven de stijging in voedselprijzen en inflatie opvangen dankzij een beperkt assortiment, de schaal waarop beide ketens werken en het feit dat beide ketens de meest efficiënte leveringsketen hebben. (thesun.co.uk). 

BREXIT: Britse supermarkten spelen op defensief, zegt Bernstein
Klik hier om het artikel te lezen.

BREXIT: De strategische gevolgen voor supermarktketens
Klik hier om het artikel te lezen. 

Thailand: Central Food wil uitbreiden
De Thaise marktleider Central Food Retail heeft aangekondigd in de komende vijf jaar in totaal 6,5 miljard baht (€167,4 miljoen)bn (US$183.8m) te gaan investeren in zijn winkelnetwerk. Central Food wil 70 nieuwe winkels per jaar openen, waarmee het totaal aantal vestigingen moet groeien van 205 nu tot 600 met eind 2021. (igd.com)

Mexico: Soriana opent in komende vijf jaar 100 winkels
De Mexicaanse supermarktketen Soriana is van plan om 100 nieuwe vestigingen te openen. De nieuwe winkels worden in de komende vijf jaar opgezet. 4% ervan zal het nieuwe merk Hiper Miyana dragen, dat is gericht op het hogere marktsegment. Vijf van deze winkels worden in de komende 18 maanden geopend en zullen onder andere biologische producten in het assortiment hebben. (mexiconewsdaily.com)

Carrefour opent hypermarkt op Al Reem-eiland in Abu Dhabi
Carrefour gaat een hypermarkt openen in het winkelcentrum Reem Mall in Abu Dhabi. Het winkelcentrum wordt opgebouwd op het Al Reem-eiland en kort rond de US$1 miljard (€910 miljoen). Het centrum wordt ontwikkeld door de in Koeweit gevestigde National Real Estate Company (NREC) in samenwerking met de United Projects for Aviation Services Company (Upac). Het winkelcentrum heeft een oppervlak van rond de 185.000 vierkante meter aan winkels, restaurants en entertainment. (thenational.ae)

Filipijnen: Cosco Capital investeert in supermarkten
Cosco Capital Inc. gaat dit jaar P7,2 miljard (€138,5 miljoen) investeren in het uitbreiden van zijn supermarkt-, pompstation- en huisvestingsnetwerk. Ongeveer P1 miljard (€19,2 miljoen) zal worden geïnvesteerd in 25 nieuwe supermarkten.(manilatimes.net)

Lulu opent eerste hypermarkt in Maleisië
De in de Verenigde Arabische Emiraten gevestigde retailketen Lulu Group heeft zijn eerste hypermarkt geopend in Kuala Lumpur in Maleisië. De opening is een onderdeel van het plan om de aanwezigheid van Lulu in het Verre Oosten meer te vergroten. Het bedrijf heeft eerder aangekondigd dat het in de komende vijf jaar met een investering van $300 miljoen (€272,8 miljoen) in totaal 10 hypermarkten in Maleisië op wil zetten.

België: Delhaize verkoopt dierenwinkels
De Delhaize Group gaat zijn keten aan dierenspeciaalzaken verkopen. De keten Tom&Co was opgezet in 1991 en had een netwerk van 144 vestigingen in België, Frankrijk en Luxemburg.


Publicatiedatum: