‘Succesvol vermarkten van AgriFood-producten’
De weg naar de markt is geen gemakkelijke route en vergt vaak specifieke kennis, inzichten en netwerken om ideeën tot marktsucces te kunnen brengen. Vragen zijn:
• Welke markten en klanten wil ik bedienen?
• Wie is de (eind)gebruiker van mijn idee? Wat zijn zijn/haar wensen?
• Hoe bereik ik die (eind)gebruikers? Via welk kanaal? Hoe kom ik daar binnen?
• En wat is de beste communicatie en verpakking voor mijn idee?
• Hoe maak ik er een unieke en sterke propositie van die mijn doelgroep aanspreekt en kan overtuigen/verleiden?
• Via welke media zet ik mijn communicatie in? Wat doe ik zelf? Wat besteed ik uit?
Concrete tools om aan de slag te gaan
Innovatieve ondernemers kunnen, met helder inzicht in hun klanten en met de ondersteuning van professionele marketing, de kans om hun idee met succes naar de markt te brengen sterk vergroten. De cursus die HAS Hogeschool en Berenschot aanbieden geeft veel praktische handvatten en concrete tools waarmee cursisten meteen in de praktijk aan de slag kunnen. Succes ligt binnen handbereik!
Eigen innovatie als casus
In deze cursus is ruimte om de eigen innovatie als casus in te brengen en daar mee aan de slag te gaan. Wil een cursist dat niet, dan zorgen wij voor een fictieve casus. Daarnaast is de cursus interactief van karakter. Dat betekent dat er voldoende ruimte is voor discussie met de trainers én met andere cursisten. De cursus is bedoeld voor ondernemers, managers en onderzoekers die zich bezig houden met innovaties in de agri, food en tuinbouw, die meer kennis en vaardigheden willen opdoen om een product succesvol naar de markt te brengen.
Voor informatie over de cursus kunt u hier terugvinden.