Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

VS: Consument nog steeds voor AGF naar supermarkt

Ondanks de aantrekkingskracht van lokaal geproduceerde producten hoeven AGF-producenten zich niet zo veel zorgen te maken. De consument koopt nog steeds hun producten. Dit is goed nieuws voor Dole, Chiquita en Fresh Del Monte Produce, als wel voor die bedrijven die verpakte AGF-producten leveren. Zij profiteren van het vertrouwen dat de consument nog steeds naar de supermarkt brengt voor verse producten en alles wat ze nodig hebben. Alhoewel het verlies van consumenten die naar boerenmarkten gaan, een omzetdaling in de retailsector tot gevolg zou kunnen hebben.

Uit de bevindingen van Nielsen blijkt ook dat producenten hun focus verleggen naar e-commerce kanalen, waar nog veel winst te behalen valt. De e-commerce sector groeit, maar bepaalde voedselcategorieën worstelen nog steeds met de logistiek: het is een uitdaging om alle producten zo vers mogelijk te houden.
Publicatiedatum: