Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Mercadona breidt uit in Portugal

Leclerc en Rewe richten Eurelec op

VS: Meijer breidt afhaalservice uit
De Amerikaanse supermarktketen Meijer introduceert zijn Meijer Curbside-afhaalservice in de regio's Rochester Hills, Brighton, Fort Gratiot en Lapeer. Het bedrijf wil met oktober de afhaalservice op 14 locaties in Zuid-Oost-Michigan hebben opgezet. Vervolgens is het plan dat Meijer Curbside voor het einde van het jaar beschikbaar is bij 33 vestigingen in Michigan, Indiana, Ohio en Illinois. (detroitnews.com)

Leclerc en Rewe zetten Eurelec op
Leclerc en Rewe hebben een nieuwe joint venture opgezet onder de naam Eurelec Trading. Eurelec is in het midden van juni in Brussel opgezet en is bedoeld als samenwerkingsverband voor het inkopen van producten. Eurelec Trading zal met internationale merken onderhandelen en zoeken naar mogelijkheden voor meer samenwerking tussen de twee ketens. Het bedrijf zal geleid worden door Rewe's voormalige inkoopdirecteur Jean-Marie Malbranke. Volgens Rewe en Leclerc blijven beide ketens lid van Coopernic, maar het feit dat deze joint venture is opgezet is een indicatie dat Coopernic misschien ontbonden gaat worden nu Delhaize met Ahold gaat fuseren. (igd.com)

Spanje: Carrefour Express-winkels bij Cepsa-pompstations
Carrefour heeft een nieuwe overeenkomst met Cepsa ondertekend waarmee meer Express-vestigingen worden geopend in Spaanse pompstations. Op dit moment zijn er in totaal 175 Carrefour Express-winkels in Cepsa-stations in bedrijf. Tijdens 2016 zullen er in totaal 85 nieuwe verkooppunten worden geopend. Het nieuwe contract loopt door tot 2018. (esmmagazine.com)

Ierland: Tesco heeft weer omzetgroei in laatste kwartaal
Tesco heeft in Ierland in het eerste kwartaal van het fiscale jaar een omzetgroei meegemaakt van 9%. Volgens een update over de drie maanden tot eind mei steeg de omzet met 8,7%, terwijl in de kwartalen hiervoor allemaal een daling in omzet hadden. Vorig jaar was in deze periode sprake van een omzetdaling van bijna 15%. (irishexaminer.com)

Italiaanse mededingingsautoriteit geeft boete aan Lidl
De Italiaanse mededingingsautoriteit (Autorità Garante della Concorrenza e del Mercato) heeft boetes uitgedeeld aan onder andere Lidl en olijfolieproducent Deoleo. De boetes komen neer op bijna €1 miljoen en zijn opgelegd wegens oneerlijke handelspraktijken in verband met olijfoliemerken. (oliveoiltimes.com)

Morrisons verontschuldigt zich tegenover leveranciers
De Britse supermarktketen heeft zich verontschuldigd tegenover zijn leveranciers voor het overtreden van de Groceries Supply Code of Practice (GSCOP) van 2015. 
Klik hier om meer te lezen. 

Ocado gaat uitdaging met Amazon Fresh aan
Klik hier om meer te lezen. 

Mercadona breidt uit in Portugal
De Spaanse discountketen Mercadona is van plan om in 2019 vier winkels te openen in Portugal. Het zal de eerste buitenlandse investering van het familiebedrijf zijn. De investering voor dit plan zal €25 miljoen bedragen. Eerder heeft Mercadona in de thuismarkt met rap tempo uit kunnen breiden. (dailymail.co.uk)

Tesco verkoopt koffieketen Harris + Hoole
Tesco gaat zijn koffieketen Harris + Hoole verkopen aan Caffe Nero Group Ltd. Het besluit is een onderdeel van het plan om meer te focussen op de kernactiviteiten van de Britse supermarktketen. (wsj.com)

VS: Nieuw wetsvoorstel voor GGO-labeling
Zowel de democraten als de republikeinen zijn in overeenstemming gekomen over een nieuw wetsvoorstel voor het labelen van GGO-producten Zowel het Food Marketing Institute (FMI) als de Grocery Manufacturers Association zijn blij met dit akkoord en hopen dat alle senaatsleden met het voorstel instemmen. Volgens het FMI is een nationale standaard voor GGO-labels noodzakelijk om economische kosten te verminderen, die nu door alle verschillende wetgevingen in de Amerikaanse staten worden opgedreven. Ook zorgt dit voor meer duidelijkheid over producten naar de consument toe.(supermarketnews.com)