Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Eerste verscongres Storecheck

"Vers drijft de groei van de supermarkt"

Tholen - Vers is een enorm belangrijk onderdeel in de supermarkt, het drijft zelfs de groei. Met vers kun je ook het verschil maken voor de consument. Toch gaat vers gepaard met complexiteit. Er valt nog veel te winnen door een verdere professionalisering van de samenwerking tussen producenten en retailers. Het eerste verscongres, georganiseerd door Storecheck, was gericht op alle versafdelingen van de supermarkten.


Piet Salens, Uitgever van Storecheck heette de aanwezigen welkom.

Storecheck

Storecheck organiseerde op 21 juni haar eerste evenement, gericht op foodretailers en FMCG-professionals. (Fast Moving Consumer Goods). Er waren zo'n 65 aanwezigen. Piet Salens, de uitgever van Storecheck geeft aan dat Storecheck zowel een blad uitgeeft als een nieuwsbrief verstuurt. Deze nieuwsbrief verschijnt 45 keer per jaar en geeft een overzicht van de nationale en internationale actualiteit in de foodsector. "Aangezien vers natuurlijk een belangrijk onderdeel is retailers, besloten we om een congres rond dit onderwerp te organiseren."


Aandachtig gehoor.

Verschillende presentaties
Er waren zes sprekers aanwezig waaronder Jan Prinsen van het Belgian Fresh Fruit Institute, Patrick Verhamme van Delhaize, Jan de Boeck van GFK Belgium, Jim Mangelschots van Roamler, Emmanuel Maroy van Hamal Signature en Stefaan Delahaye van La Lorraine. Er werd gesproken over wat de versshopper drijft, hoe je een inspirerende beleving maakt van de AGF-afdeling, de versstrategie van Delhaize en ook brood, smeersalades en vlees kwamen aan bod.

De komende dagen worden de presentaties van verschillende sprekers gepubliceerd.


V.l.n.r.: Jan de Boeck (GfK), Jim Mangelschots (Roamler), Emmanuel Maroy (Hamal Signature) en Patrick Verhamme (Delhaize).


Jan Prinsen had veel voorbeelden van, zoals hij het noemt, knappe AGF-presentaties in binnen- en buitenland.


Marc Telen van Hamal Signature en Jan Reynders van Makro.


Ellen v/d Linde (Voedingsgroep Ter Beke), Wouter Servaes (McCain) en Stefan Van Boven (Freshmeals).


Jan Prinsen (rechts) werkte vroeger bij Colruyt samen met Bart de Vos (Vanden Avenne, links). In het midden Evelyne Leemans van Luka Vleeswaren.


Dirk Claeys van NV Super Claeys.


De enige AGF-handelaar in het publiek: Peter van Steenkiste van Warnez.


Joost Allary van Delhaize, ontwerpt de floorplannen voor de winkels.



Hendrik Dewaele (Alvo), Glen Goyvaerts (Franken Supoermarkt Deurne) en Jan Broekmans (B2Supermarkt).


Patrick Verhamme (Delhaize), Marc Vanherpe (La Lorraine) en Renaud Caeymaex (Delhaize).


Luc Desmedt (LD&Co Training), Ivan Mylle (Bel Belgiƫ) en Peter Verroens (Imperial Meat Products).


Bart van Dessel (Retail Partners), Pascale Broos (Spaasfoods), Nicolas Spaas (Spaasfoods), Silvie Bauwens (Retail Partners), Luc Paepe (Jebo Food) en Dorothy Deseure (Jebo Food).


Netwerken.