Aldi Süd krijgt onderscheiding voor nieuw inrichting
Met de German Brand Award apprecieert de jury het nieuwe inrichtingsconcept van Aldi Süd. Tot 2019 geeft de discounter alle circa 1860 filialen in Zuid- en West-Duitsland een nieuw design. "Daarmee optimaliseert Aldi Süd de oriëntering voor de klanten en zorgt zo voor minder stress bij het boodschappen doen. Tegelijkertijd blijven de filialen altijd eenduidig als Aldi Süd herkenbaar. Daarmee lukt het Aldi Süd om duidelijk moderner te worden en tegelijkertijd zichzelf trouw te blijven", aldus Andrej Kupetz, medeinitiatiefnemer en jurylid van de German Brand Awards.
Bijna twee jaar na de start van de conceptontwikkeling en de succesvolle realisering hiervan in testfilialen kan het resultaat zich laten zien: een koelbox met gekoelde snacks en gekoeld drinken, een nieuwe productvolgorde, digitale beeldschermen, warme hout- en grijstinten en andere op elkaar afgestemde vormgevingselementen geven de Aldi Süd filialen een nieuwe flair. "We zijn erg blij met de onderscheiding. Het is voor ons een bevestiging dat we met het nieuwe filiaalconcept op de goede weg zijn. In een duidelijk aantrekkelijkere winkelomgeving willen we onze klanten ook in de toekomst een hoge kwaliteit tegen de beste prijs bieden en daarbij altijd Aldi Süd blijven", zei Zehra Yildirim, leider projectmanagement, na de inontvangstname van de prijs.
Foto: In Berlijn namen Zehra Yildirim (ALDI SÜD) en Holger Philippin (ALDI SÜD) de German Brand Award 2016 'goud' in de categorie 'Brand Showrooms & Point of Sales' in ontvangst van jurylid Saskia Diehl (GMK Markenberatung) voor het nieuwe filiaalconcept van ALDI SÜD. (van links naar rechts)